• DrSnuggels

    Kan xbox 360 ersätta DVD

    Hej
    Jag funderar på att köpa en xbox 360 men behöver samtidigt en ny dvd. Kan verkligen xbox ersätta en dvd spelare, blir det lika bra kvalitet?

  • Svar på tråden Kan xbox 360 ersätta DVD
  • W B

    om du köper DVD handkontrollen. vet inte hur det är med surroundljudet om du måste byta sladden som gamla xboxen behövde.

  • Aquilon

    Tveksam till att XBoxen kan ge lika bra bildkvalitet och samma finesser som en dyr DVD-spelare. Jämfört med en 1000:- spelare från elgiganten så kan det nog kvitta dock. Beror väl också lite på om man matar ut signalen till en vanlig TV eller till en HD-plasma alt. LCD. Lite skillnad i kraven på signalkvalitet menar jag.

  • Palleman

    Ja, det kan det. Om du inte är en audiofil som kräver det bästa är den en helt ok maskin. Klrar ju också så mycket mer annat också...

    Jag köpte en xbox just av anledningen att jag ville ha en DVD också, sedan sålde jag den iofs men det var för att jag aldrig spelade på den och PS2-spelen var roligare. Nu har jag en PS2 och en DVD, men funderar på att byta bort dem bägge mot en xbox360, men då MÅSTE det komma chip till den först

  • Diväteoxid

    Ja det är lite intressant att man bara sätt Xbox360 demonstrationer på LCD+HDTV. Men jag håller med Aquilon här, det handlar ju självklart vart signalen ska gå. Sen hur 360 mäter sig med DVDspelarna vet jag inte, jag vet bara att Xboxens DVD spelare tydligen skulle vara riktigt bra.

  • Funman

    Att köpa en X-Box 360 är helt meningslöst om man inte har en LCD eller Plasma TV.

    för har man bara en vanlig TV så är det ingen grafik skillnad mellan gamla och nya X-Box.

    Skilnade kommer när man kör med LCD eller Plasma TV.

    Men som vanligt så talar dom ju inte om sånt.. för dom vill ju bara kränga spel.

  • W B

    yup xbox360 behöver köra på en stjystare tv än en gammal sunking PAL50hz :)

  • Fanatic

    Microsoft ska ju släppa ett tillägg till XBOX360 under året, som ger möjlighet till HD-DVD, vad jag förstod det som är det alltså en liten extern spelare som ska kopplas till Xboxen..

    Tror nog att Xbox360 har många många fördelar jämfört med en dvd spelare

Svar på tråden Kan xbox 360 ersätta DVD