Inlägg från: Imasy |Visa alla inlägg
  • Imasy

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Här där vi bor, i ett område med 48 (?) radhus, har alla hushållen gått ihop och bildat en förening. Föreningen är v äl mer till för att vi gemensamt äger en del ytor runt om våra hus, vattenbrunnen etc, och såväl en lekpark.

Vi får alla vara med och betala för kostnaderna och sköta underhållet för marken/lekparken. Så ja, om någon är där och förstör lekparken så drabbar det dels min privatekonomi men också att jag får avsätta av min tid att städa/reparera lekparken.

Bredvid vårt område finns det ett lägenhetsområde, och där finns det bara skrot kvar, så jag förstår att barnen som bor där är hos oss och leker. Vissa av barnen är förvisso klasskompisar med barnen som bor här, medans andra är "främlingar".

Så ja, rent krasst skulle jag väl kunna gå ut och skicka iväg "obehöriga" barn om jag vill sätta den småaktiga sidan till, men det tänker jag aldrig göra förräns jag ser ett barn medvetet stå och sabotera lekparken (och då menar jag inte en tvååring som får ett vansinnesutbrott och sparkar på staketet).

Men jag tycker, vad sjutton ska man med en lekpark till om den inte fyller sitt syfte? Låt barnen vara där och ha roligt oavsett vilken adress de har.

Dessutom så kan jag tänka mig att om några år, när "våra" barn blivit tonåringar, kommer det inte vara några barn kvar i vårt område som nyttjar lekparken längre då de vuxit ifrån den sortens lek. Ska den då stå och gapa tom tills det blir generationsskifte bara för att den som vill leka har fel gatuadress? 

Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(