• Anonym (inget mera sex?)

    Min sambos penis har blivit krokig,slut med sex?

    Min sambo och jag har vart ihop i 7 år och har haft ett normalt regelbundet sexliv..

    Nu har han fått Peyronies sjukdom alltså penis har blivit krokig och att ligga är tydligen omöjligt. Han vill ej ha nån annan  form av sex heller mer. Vad fan ska man göra är sexlivet helt slut vid dryga 40???

  • Svar på tråden Min sambos penis har blivit krokig,slut med sex?
  • Anonym

    Kan han tänka sig (och förstå) att du får sex på annat håll?

    Annars får ju du fundera på om DU vill ha det så. Sexdrift är en drift som är svår att stänga av, speciellt om du inte är den som har ont eller besvär.

  • IsDimma

    Har du prata med honom om varför han inte vill ha annat sex heller. Kan det vara så att självförtroendet angående kuken och att ni inte kan ha penetrerande sex kan ha något med saken att göra.?.

  • Anonym (inget mera sex?)
    IsDimma skrev 2011-10-18 10:55:59 följande:
    Eller är det så att han helt enkelt har ont och därför inte vill? *har googlat*
    Han hade ont vid stånd ett tag innan penis kroknade,nu gör det inte ont när han har stånd men penis är som en metkrok säger han(Jag har inte fått se själv). Självklart förstår jag ju att detta är känsligt och att sjävförtroendet har fått sig en smäll,men har svårt tänka mig ett liv tillsammans utan sex och närhet.. Är jag ytlig och ego som känner så?!
  • Anonym (inget mera sex?)

    Han vägrar även gå till läkare,det klarar han inte säger han,Fan också!

  • Anonym (mom)
    Anonym (inget mera sex?) skrev 2011-10-18 11:03:25 följande:
    Han vägrar även gå till läkare,det klarar han inte säger han,Fan också!
    DET är ju däremot väldigt dumt. Även om han aldrig blir helt återställd så finns det ju behandlingar att få. Han är väl i chocktillstånd såklart, men förhoppningsvis så sansar han väl sig efter ett tag. DOck kan det vara viktigt at tkomma igång med behandling ganska tidigt för att det ska ha någon effekt.

    Nej, dina känslor är helt befogade. Om sex är viktigt för dig(vilket det är för de flesta) så kan man inte förvänta sig att du helt plötsligt ska tvingas leva utan sex resten av livet. Även om han är i en svår situation så kanske han behöver få det klart för sig att du inte kan leva så. Kanske det också kan få honom att söka hjälp, om han vill behålla dig? 
  • IsDimma

    Nej, det är inte alls konstigt att du känner som du gör. Och han borde ta sig iväg till en läkare, dom har sett det tidigare och vet vad och om det finns något att göra. Men du borde vara tydlig med att tala om för honom att om du ska klara av att stötta honom, för det behövdåer han, så kan han inte stänga dig ute och avvisa dig sexuellt.


    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
Svar på tråden Min sambos penis har blivit krokig,slut med sex?