• SnipSnapSnut

    Dålig rörlighet men normalt antal,fler?

    Vi fick svar på ett spermaprov idag. Sambon hade spermakoncentration på 120 miljoner så det var ju väldigt högt. 30% hade god rörlighet och det referensvärdet var 60% (men gyn sa att det räckte med 50%. 70% var levande och 85% hade normal morf.

    Det var ju ganska låg procent då som hade god rörlighet men å andra sidan hade han ju många spermier. Vår gyn sa inte så mycket om det utan att det borde gå ändå. Vad har de sagt till er andra med liknande resultat? Vi ska nog ändå göra IVF men undrar om man kan säga att dettta är vårt problem eller om det ändå skulle gå? Gyn sa inget då vi ändå bestämt oss för ivf. men frågorna kommer ju nu i efterhand...  

    Skriv gärna vad era sambos hade för värden också  

  • Svar på tråden Dålig rörlighet men normalt antal,fler?
  • Amazina

    Min mans spermier hade också dålig rörlighet. Minns dock inga siffror. Det heter astenozoospermie om du vill googla det. Jag blev dock efter ett tags kämpande på egen hand gravid med insemination. Har nu två små töser på 2,5 och 0,5.

  • Amazina
    Amazina skrev 2011-10-19 18:44:08 följande:
    Min mans spermier hade också dålig rörlighet. Minns dock inga siffror. Det heter astenozoospermie om du vill googla det. Jag blev dock efter ett tags kämpande på egen hand gravid med insemination. Har nu två små töser på 2,5 och 0,5.
    eller utan -e om du letar svenska resultat...
Svar på tråden Dålig rörlighet men normalt antal,fler?