• Älsko

    Hur ser och är din drömkille ?

    Min drömkille är ca 180 cm lång stark och musklig, ser manlig ut, mörkhårig modern frisyr, mörka blå ögon eller bruna, fin hy ev lite skäggstubb.Stora fina händer, en kille som sköter om sig själv, men det får inte gå till överdrift..Han får ju inte vara snyggare än mig;)
    Han ska älskar barn, älska mig, han ska vara en som visar stort att jag är den ända, visa med ord varje dag att han älskar mig. Hålla mig i handen visa att det är vi.
    Han får gärna vara lite matscho, bad guy på ett bra sätt. Han ska vara öppen, omtänksam, kärleksfull, snäll, kramig, veta vad han vill. Han ska vara den som styr gärna i sängen och allmänt.  Snygga kläder, gärna jeans ute och mjukisar hemma, skjortor eller tajta tröjor som visar fint musklerna han bär. Han ska jämt lukta gott.
    Utvändigt finns killarna men finns han både ut och in..
    Kyssas bra ska han med och en stor famn man kan krypa upp till.
    Hur ser din dröm kille ut ?

  • Svar på tråden Hur ser och är din drömkille ?
  • ParvaDux

    Utseendemässigt, allt möjligt. Långa smala killar med krökt rygg, kortare killar som är fasta med lite mer muskler. Gothare, mjukis, indie, formell. Det är kombinationen som gör det.

    Tror egentligen det jag faller för är vad personen utstrålar men kan inte sätta ord på det heller, beror nog också på hur jag mår. Ibland vill jag ha den tysta killen som sitter ensam som osar mystik, ibland är det härligt med den lättsamme roliga killen som är social till max.

    Det är helt enkelt hur personen är som är det viktigaste - det handlar om ögonen, blickar. Att han verkligen ser mig. Att han är varm, ska vilja kramas och ha fast grepp med handen när han rör mig. Lyssna, gilla att prata och diskutera, helst ska hans politiska åsikt vara nära min eller  lite mer radikal - men pacifist såklart! Gilla film, vara lite nördig och avslappnad.

    Märker att jag hade kunnat fortsätta i evigheter och märker också hur det känns mer och mer att jag skriver om en specifik kille (men bara hans positiva sidor) och inget allmänt - intressant (för mig då). 

  • éan imirceach

    Min drömkille är självständig och går efter sin magkänsla, inte vad andra tycker. Han är oberoende av "grabbarna" och lite av en loner som trivs med mycket egentid (precis som jag gör) Vi kan bo tillsammans och jag kan sitta för mig själv och skriva böcker och han pyssla i trädgården, köra runt på sin vespa och titta på utsikten. Han är grek men är inte bunden till sin mamma. Inte bunden till nån. Han är väldigt kärleksfull och omtänksam, eftertänksam, ingen gapig typ. Kramas mycket. Han älskar mig verkligen och ser mig och tar emot min kärlek. Det är det som gör honom till drömkillen. Om han dessutom är lite kraftigt byggd är det bara ett plus. Jag menar då "kraftig benstomme", inte tjock/plufsig. A gentle giant. Med betoning på gentle. Typ tjuren Ferdinand i människoform. Helt ointresserad av status. Vill gärna bo i Grekland, vid havet och leva ett enkelt med lyckligt liv.

    Haha. Och jag lär få bo där själv i Grekland för jag har aldrig träffat en sånhär man..

  • MissLovely
    Älsko skrev 2011-10-26 15:11:46 följande:
    Min drömkille är ca 180 cm lång stark och musklig, ser manlig ut, mörkhårig modern frisyr, mörka blå ögon eller bruna, fin hy ev lite skäggstubb.Stora fina händer, en kille som sköter om sig själv, men det får inte gå till överdrift..Han får ju inte vara snyggare än mig;)
    Han ska älskar barn, älska mig, han ska vara en som visar stort att jag är den ända, visa med ord varje dag att han älskar mig. Hålla mig i handen visa att det är vi.
    Han får gärna vara lite matscho, bad guy på ett bra sätt. Han ska vara öppen, omtänksam, kärleksfull, snäll, kramig, veta vad han vill. Han ska vara den som styr gärna i sängen och allmänt.  Snygga kläder, gärna jeans ute och mjukisar hemma, skjortor eller tajta tröjor som visar fint musklerna han bär. Han ska jämt lukta gott.
    Utvändigt finns killarna men finns han både ut och in..
    Kyssas bra ska han med och en stor famn man kan krypa upp till.
    Hur ser din dröm kille ut ?
    Hoppas det finns fler än 1, för jag vill ha en likadan :)
  • MissLovely

    Eller nja, jag tar nog hellre ett par dm till på längden ..

  • mfvs

    Min drömkille måste vara mörkhyad annars kan jag inte bli attraherad av honom haha! Lång (eftersom jag själv är 179), stor, helst lite rund och go men inte för mycket :) och vara charmig och ha humor. Det är det viktigaste iallafall heheFlört 

  • mystiskemannen

    Jag passar onekligen in på mycket beskrivningar här. Känns lite läskigt med tanke på att jag varit singel över 5 år.

  • DuTrodde

    Tio viktigaste grejerna med en kille (tjejer i alla åldrar går med på det här, jag svär);
    Here it comes, ingen specifik ordning;

    1.  Lång. Med lång menar de flesta tjejer jag känner, inklusive mig själv, lång nog att bekvämt pussa henne på hjässan.

    2. Fräsch. Lukta gott, ren hud, fina naglar. Bryr sig om sitt utseende, utan att sminka sig och vara överdrivet fåfäng. Ren helt enkelt.

    3. Trygg. De flesta tjejer har inget du-får-inte-prata-med-någon-kvinnlig-varelse-någonsin utan vill bara kunna känna sig trygg med att det inte betyder något alls och att han inte flirtat utan bara är trevlig. 

    4. Vältränad. Gärna på ett lite större sätt. Sixpack är fab.

    5. Bra klädstil. Inte märkeskläder precis men snyygt klädd helt enkelt. Om han lufsar omkring i träningsbyxor överallt hela tiden så bryr han sig antagligen inte, och det lär en tjej inte heller göra.

    6. Snäll. Schysst kille som släpper grejer, förklarar varför han var borta i tre timmar utan bråk, trevlig mot hennes killkompisar/tjejkompisar.

    7. Intruducerar henne för sina kompisar, familj gärna med det här är min tjej/flickvän eller om det är i början av förhållandet ett enkelt tjejen jag träffar.

    8. Inte skyller på PMS varje gång hon är sur, en tjej kan ha dåliga dagar av andra anledningar. Chilla och ge henne en kram.

    9. Fina ögon, fint leende, fint hår.

    10. Visa henne att hon är den du gillar. Hon ska inte behöva känna att hon tävlar med din tjejkompis/ditt ex/ nån annan.

    Extra tips!; Vinn en nalle åt henne på gröna lund/liseberg/ random nöjespark. Hon kommer älska det 

  • Josephine96

    Cirka 170-185 cm (är själv bara 160 cm), mörkbrunt/svart hår (tillräckligt mycket att rufsa om,snaggat går fetbort), gröna/ljusblå ögon, lagom muskulösa armar...stilmässigt tajta svarta jeans, converse/ankel boots...
    Angående personlighet så e de väl de gamla vanliga, trygg som gillar att kramas haha Flört

  • Apelsinskal

    Lång (185-195), smal men tränad, stora händer, rufsigt hår (gärna lite lockigt), mörka ögon, stort leende med skrattgropar :)

  • smys

    Haha, intressant läsning att förstå hur långt ifrån drömkille man är. Tror att jag blev ett snäpp mer ödmjuk och två snäpp mer desperat.

Svar på tråden Hur ser och är din drömkille ?