Inlägg från: Betingjärp |Visa alla inlägg
  • Betingjärp

Juli bebis 2012

Hej hej=) Här kommer en nykomling=)

Plussade för ca en vecka sen, idag är jag i vecka 4+5 =) sägs det än så länge iaf=)

Har skrivit in mig i Bf listan=) 4 juli är våran Lill* beräknad..

Ni som har barn sen tidigare, när ska ni berätta för era barn? Om ni inte redan har gjort det?

Min dotter är 4 år och har längtat efter syskon lika mycket som vi=) Och idag kunde jag inte hålla mig längre så jag berättade och hon vart jätteglad, hon klappade mig på magen under hela nattningen:D Men det är ju det där med risken för missfall innan vecka 12-13... Var det dumt av mig?

• Betingjärp
    ZoZoZ skrev 2011-10-31 22:17:33 följande:
    Thessan: Härligt att din dotter blev så glad! Jag minns själv hur glad min äldsta son blev när han var fyra år och jag väntade vår andra son.

Jag längtar också efter att få berätta, men vill inte riskera att de ska behöva få dela vår sorg om vi skulle drabbas av MF. Därtill blir väntan så lång om man berättar tidigt. Vi säger inget först det börjar synas samt att vi vet att allt är bra med bebisen. Förmodligen väntar vi ända tills efter RUL. Men alla tänker och gör olika.
    Jo det var så jag också kände, men var så sugen... På mig syns magen redan, rätt jobbigt, då vi vill hålla det hemligt till vecka 12-13 (haha ganska korkat då att berätta för en 4:a åring) men det får bli som det blir=)
  • Betingjärp

Jag mår illa om jag inte äter eller sover regelbundet:/

Hatar de här första kritiska veckorna, innan vecka 12-13 då risken för missfall sjunker drastiskt. Oroar mig hela tiden.. Försöker att inte göra det men svårt att låta bli...

Sticker som sjutton i magen ibland, men antar att det är livmodern som växer och allt annat som ställer om sig i kroppen, det är ju inte direkt ett litet arbete som håller på där inne:)

Drygt att jag känner mig som en fet äcklig kossa redan i vecka 6.. Magen putar rakt ut, ser ut att vara i vecka 14, hade sån här mage då när jag väntade lilltjejen. Andfådd för minsta lilla, fiser och rapar hel tiden, kan inte knäppa mina jeans....

Förlåt men kände att jag var tvungen att ösa lite skit här.

Mysigt med mage, javisst, bebismage! Men det här är ju bara svullnad av diverse grejer...hålla denna grav hemlig har ju inte gått nå vidare.

Usch vad otrevlig jag låter... Jag är snäll och trevlig.. Egentligen... Hatar bara att jag inte kan somna när jag vill:/

• Betingjärp

Måste fråga, är det normalt att tuttarna gör så förbannat ont, särskilt på morgonen när man precis vaknat, skulle kunna dö då.. dom är så spända på morgonen och det gör asont när jag böjer mig ner och så, som att blodet forsar forsar ner i dom och gör dom ännu mer spända?

Fast man vet att det mesta som man känner är normalt så blir man så frågvis när man väl är gravid och det gäller en själv, blir så osäker... samma sak med mina tydliga plus.. hade så svårt att tro det.

Hur länge har man molande i magen, som mensvärk? Är det hela graviditeten?

Minns knappt något alls från min förra graviditet.. Men den var inte alls lik den här iaf... 

• Betingjärp
    frånochmeddu skrev 2011-11-14 22:03:16 följande:
    Jaa, eller mina gör också mest ont på morgonen.. Ibland mer i det ena än det andra. :(
    Nää, tror det är under det första taget i graviditeten när livmodern har växtvärk.. Skriv ner alla frågor och ta med till BM
    Hehe jo jag ska göra det=) 
Svar på tråden Juli bebis 2012