Inlägg från: Tolle83 |Visa alla inlägg
  • Tolle83

Juli bebis 2012

Om min pärla stannar får vi en bebis 10 juli :D Vårat första. Dock 2 mf i bagaget och i januari skullr vi börjat med IVF, men ja hoppas att jag slipper de nu ;D

• Tolle83

Jag ska ringa min gyn imorn och boka telefontid. Men de är för att vi går på utredning. Annars hade jag kanske väntat ett tag... OM jag hade kunnat...

Jag vill göra VUL ofta så jag inte blir alltför chockad om de knasar... DOCK (rätta mej om jag har fel) har jag hört att VUL kan bidra till mf? De låter ju knäppt egentlign... Men de va vad jag läste nånstans...

• Tolle83
    GravidBF-Lista Gravid

Ella Jade: BF 3 Juli, 29 år, Göteborg, Centrala
    Bevingad: BF 6 Juli, 29 år, Skåne
    vädursflicka: BF 7 Juli, 22 år, Sundsvall
    Cissi 7006: BF 7 juli, 41 år, Skåne
    tingeling84: BF 10 juli, 27, Sörmland
  • Tolle83

Glömde ju fråga, hur mår alla? Vad har ni för symptom?
    Jag är enormt hungrig och trött hela tiden.... En aning yr i huvudet, ömma/ hårda bröst också och VÄLDIGT lätt till gråt.
    Jag har även haft ett humör som heter duga. De har varit som en demon flyger i mig och jag fräser, gormar och gråter.. Stackars make... :D   

• Tolle83
    Mysmamma70 skrev 2011-10-30 16:27:21 följande:
    Tingeling - jag har aldrig hört att VUL ska påverka fostret.

Hur kommer det sig att ni går på utredning, har ni försökt länge?

Jag är supertrött och hungrig också

Japp vi har försökt i nästan 3 år...

Jag har startat en blogg där jag skriver av mej. Jag har skrivit ner allt där...  kika gärna in om du vill.

http://sometingmissingme.blogg.se  
  • Tolle83
    Ella Jade skrev 2011-10-30 17:26:04 följande:
    Så.. rättade till mig lite.. :)

BF 3 Juli, 29 år, Göteborg - Ella Jade
    BF 6 Juli, 29 år, Skåne - Bevingad
    BF 7 Juli, 22 år, Sundsvall - vädursflicka
    BF 7 juli, 41 år, Skåne - Cissi 7006
    BF 10 juli, 27, Sörmland - tingeling84
    BF 1 juli, 23, Härnösand - ettplusett

Men kan man inte sätta i datumordning...? Då är de lättare att se :)
    Så här :D

BF 1 juli, 23, Härnösand - ettplusett
    BF 3 Juli, 29 år, Göteborg - Ella Jade
    BF 6 Juli, 29 år, Skåne - Bevingad
    BF 7 Juli, 22 år, Sundsvall - vädursflicka
    BF 7 juli, 41 år, Skåne - Cissi 7006
    BF 10 juli, 27, Sörmland - tingeling84 
  • Tolle83
    MLT skrev 2011-10-30 17:15:52 följande:

Jag har ett förslag ang. BF-listan.. att vi skriver datumen först, då flera av oss kommer hamna på samma datum. Lättare att för översikt då. Förhoppningsvis blir vi ju en del, förra bf-listan jag var med i blev vi över 100st! Men som sagt bara ett förslag! ;)

Ang. att berätta känner jag ju inte direkt samma pirr.. Fick först missfall april -09, blev gravid igen oktober - 09. Missfall i juli i år och nu gravid igen, så det är inte lika spännande längre på något vis. Ibland slår det mig att jag faktiskt är gravid och då blir jag jätteglad, men förmodligen vågar jag inte vara för glad eller så har jag plussat så många gånger nu att det inte känns som första gången helt enkelt. Hade tänkt ringa mamma och svärmor ikväll eller i morrn då de kommer bli överlyckliga, fast nu när ni skrev om julen så kanske det får vänta. En liten ultraljudsbild kanske vore något att ge i julklapp =)

Vi fick första mf nov 09 sen andra nu i juni, men vi har aldrig hunnit berättat för nån. Vi hade inte heller berättat att vi går på utredning och nu står i kö för IVF.
    Vi berättade de för bara någon vecka sen. Rätt tufft att hålla för sig själv... Men nu vet dom. Kanske var de därför vi blev graviida?
    Därför känns de extra speciellt att få berätta för våra föräldrar :) Jag bara längtar tills jag får göra det :D  
  • Tolle83
    MLT skrev 2011-10-30 21:00:47 följande:
    Jag menade inget illa, men det såg kanske ut så när jag använde utropstecken, ville bara skriva att det var fixat :)

haha näädå de är ingen fara :D Jag tog de inte så :)
  • Tolle83
    Älskadelillaliv skrev 2011-10-31 13:22:51 följande:
    RIngde BM idag och har fått en tid den 8 december. Känns som en evighet dit men jag hoppas tiden går fort. 
    Går ni med den här jobbiga känslan tänk om det blir MF. Det är så jobbigt nu när man ska vara glad. Liv rädd för de. Vill att det lilla livet ska vara kvar.

Usch och så är man dum och läser trådar om sådanna som fått MF. 1 av 10 får MF fast 80% går det utmärkt för. Ska nog börja tänka på den siffran i stället tror jag.
    Vill  också göra tidigt VUL, vet ni något ställe i Sthlm som gör sådannt?    

Sophia hemmet borde väl göra? Eller Mamma Mia  :D Mamma Mia ska tydligen vara super bra!
Svar på tråden Juli bebis 2012