Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Juli bebis 2012

Fick plus i morse men det var svagt. Är på BIM eller BIM -1
    Tar ett nytt på tisdag då borde hormonerna ökat på sig...
    Hade ett MA i aug så hoppas allt går väl denna gång!!

• Jamtlandstaus

Gjorde om testet idag o nu var det klart o tydligt! : )
    Har BF 7 juli. Har en son på 14år sedan tidigare å han är född i juli så detta är väl min fertila toppmånad...
    Nu hoppas jag att det stannar kvar vill inte vara med om MA/MF igen!!
    Har inga uppenbara symtom alls förutom att jag är varm som en kamin, speciellt på kvällarna.
    Förra graviditeten hade jag mycket spottings å nu inga alls, än. Hoppas de håller sig borta!

• Jamtlandstaus
    Mysmamma70 skrev 2011-11-01 07:29:41 följande:
    Vad kul Jamtland, jag har också en son som är 14 år som är född i juli
    Kul! Skrattande 
    Berättar du för dina andra barn att du väntar syskon?
    Själv säger jag nog inget förrän efter FVP. Tror inte han blir så glad...Flört
  • Jamtlandstaus
    MLT skrev 2011-11-01 09:18:24 följande:
    Fertil toppmånad, finns det något som heter så? Det skulle förklara varför fler i min opmgivning har barn födda på nästan samma dag, ett par har exakt samma födelsedag på sina barn. Här finns det också god chans att pricka in sonens 2-års-dag :)
    Tror inte det finns som begrepp men har hört att kvinnor tenderar att ha en(eller fler) månad då de är extra fertila. Jag upplever oxå att många har barn födda i samma tid på året.
    Så kan kalla det fertil toppmånad Flört
  • Jamtlandstaus
    SommarDahlia skrev 2011-11-01 21:04:17 följande:
    Tur man bor där det iaf finns flera sjukhus inom en timmes köravstånd, värre är det om man bor i norrland och närmsta sjukhuset är fullt.
    Å andra sidan är ju att befolkningsantalet lägre här i norrland så det blir nog sällan fullt Flört
  • Jamtlandstaus
    Gurkburk skrev 2011-11-02 09:16:33 följande:
    Hur har ni det med symptom? Har ni några och i så fall när kom de?. Igår och dagen innan kände jag hur det spände och hade sig i magen, men idag känner jag ingenting. Förra gången jag var gravid, som ledde till missfall, fick jag superömma bröst väldigt tidigt, men än så länge känner jag inte det heller. Usch vad jag kommer att nojja innan det här är klart...
    Jag hade oxå mer tydliga symtom förra gången men eftersom jag fick MA då så får gärna denna graviditet vara annorlunda... känns som om det går bättre om den inte är lika.
    Det enda jag känner är viss molvärk (som mensvärk) till och från och att jag är mycket varmare, speciellt på kvällarna. Annars ingenting...
  • Jamtlandstaus

Oj, är ni redan vid förlossningen i era tankar
    Känner själv att det är så oerhört mycket som ska klaffa först innan jag ens vågar börja tänka tanken!...

• Jamtlandstaus

Jag kommer inte handla något på ett bra tag. Vill inte stå där med grejor om det inte blir något... Känns som att för mig är det stor risk att det inte blir någon fler gång efter denna om även denna grav. går åt skogen.
    Kanske inhandlas något efter FVP om vi kommer så långt...

• Jamtlandstaus

Usch vad jobbigt för dig. För även om det är relativt vanligt så är det ju mentalt påfrestande! Hoppas på det bästa!!

Svar på tråden Juli bebis 2012