Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Jag känner mig faktiskt också ganska svullen för tillfället.. magen känns som den växer som attans, och ibland spänner det så mycket så jag tror att den ska spricka... : ) 

Känner också sparkar betydligt hårdare! Idag har det faktiskt gjort nästan ont ett par gånger, för bebis har kickat till så mycket... : )

Kan även komma lite vätska från tuttarna nu de senaste dagarna.. vet inte om det är möjlig eller vad fasen det är... det är ju inte vitt direkt i alla fall utan mer genomskinnligt och bara om jag trycker på bröstvårtorna... : )

Har även kommit in i någon form av overklighetsperiod när det känns helt sjukt att vi ska få en bebis och att den växer där inne i min mage... Vårt första....  och ja.... man kan nästan bli galen om man går och tänker för mycket på att det faktiskt växer en liten bebis i magen på mig.. : )

Kram på er brudar! 

• EllaBella02
    mousetrap skrev 2012-03-08 12:58:55 följande:
    Fler med "jobbiga" 2-åringar ser jag. Ellen är otroligt mammig för tillfället, så speciellt min sambo fasar lite över när bebisen föds, just hur hon kommer att handskas med det. Men jag tänker positivt, det går säkert bra!

Vi har också en hund *pekar på bilden* Min sambo hade honom när vi träffades och han gick bra ihop med lite större barn, men vi var väl lite oroliga där när Ellen föddes, han blev SÅ nervös hunden. Men det har gått superbra! Och trots att han är stor så vet Ellen precis hur hon ska fösa undan honom om han är i vägen, ser jätteroligt ut, hon trycker ner nosen på honom och då måste han ju backa, så det är inget snack om vem som bestämmer ;)

Nu har jag äntligen gjort mitt RUL också, allt såg så fint ut, så det är som en liten sten som faller från mitt hjärta. Och nu ser man även på magen när hen rör på sig, mysigt! 
    Grattis till lyckat RUL!! 

Vi har också två hundar hemma. Vårt första barn, men hoppas ju att h*n också ska lära sig att hantera dom... och det tror jag nog att dom gör... : ) 

Men det kan nog bli en och annan kaka, glass och korv som är i "fel" höjd som slinker mer i magen på dom när man vänder ryggen åt... : )

• EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-03-08 19:17:11 följande:
    ellabella: Har du funderat på att gå på vattengympa??? jag ska börja tisdagen den 27 mars på freja barnmorkermottagning.
    Nä, men det låter faktiskt trevligt! Vart hittar jag mer info om det?

• EllaBella02
    Bragdoll skrev 2012-03-08 22:22:24 följande:
    ÄR det vanligt att magmusklerna stannar kvar mitt på magen?
    Mina förra graviditeter har magmusklerna delat sig och det har inte varit några problem att med handen känna en rumpa eller lilla huvudet osv..
    Men nu är jag snart i v 24 och magmusklerna sitter i vägen för att känna efter alls.. Trist tycker jag :-/ 
    MIna magmuskler är också kvar mitt på magen, men det känns lite weird när man spänner dom liksom... magen ser lite konstig ut.. : )
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-03-09 08:56:46 följande:
    Ellabella: sök på Freja barnmorskemottagning så kommer deras hemsida upp. Det ligger i Hotel ekoxen och håller på i 2 timmar, som jag fattar det är man i vattnet en timme och sedan fika/samtal efteråt. Kostar 225:- per gång. Tyvärr är det bara dagtid, men jag har gått ner i arbetstid from nästa vecka så jag kan gå på tisdagar kl 14-16.
    Hittade det! Låter supertrevligt.. Jag slutar kvart i två varannan tisdag så jag kan inte alla, men varannan gång i alla fall! : )

Några veckor kvar till 25 bara, men sen tänker jag nog köra igång!  : )  
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-03-09 10:33:37 följande:
    Ellbella: har du anmält dig? Kul att vi kan hamna i samma grupp
    Hej!
    Ja, jag anmälde mig, men jag fick gruppen på torsdagmorgonen... Går varannan till att börja med och sedan varje när jag har slutat jobba... : ) 
  • EllaBella02

Vi har bestämt oss för en Kronan och den leveranstiden var typ 2 veckor tror jag... så vi väntar med att beställa den till början av Juni slutet av Maj... : )

• EllaBella02
    eken skrev 2012-03-10 11:11:37 följande:
    Ellabella02: vi beställde den i veckan vår kronan vagn (den nya 2012). Men skrev att den ska levereras i maj/juni. Vi hade kampanjpris efter babymässan i gbg
    Spännande! Den har jag inte sett ännu, men den kommer säkert ut på hemsidan snart.. De reat ut den gamla modellen också nu på hemsidan.. Jättebra pris på paketet med duovagn, och lite små tillbehöv till.. : )
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-03-10 20:18:42 följande:
    härligt. tycker det verkar bra där, samt att flera jag känner har gått där tidigare. vad jag förstått och vad svägerskan berättat (om det stämmer) jobbar även de som har vattenjympan på förlossningen i linköping. När har du tänkt sluta jobba? Kommer du söka havandeskapspenning?
    Jag kommer sluta jobba näst sista veckan i Maj är det tänkt, och tar sedan 5 veckor semester innan jag söker föräldrapenning.... : )
Svar på tråden Juli bebis 2012