• AAEV

Juli bebis 2012

Anjiali: du är inte ensam! Olympia har varit sån sen hon föddes. Hon äter
    3-5 gånger per natt och kan också böka där emellan. Hon tar inte heller nappen och är omöjlig att söva! Men nu senaste veckan har det gått bättre och hon har sovit tre-timmars
    Pass på dan, så himla skönt. Hoppas det
    Vänder för er

• AAEV

Barn får ju mer mättnadskänsla sv ersättningen, så bars för att man ammar ofta betyder inte det att barnet inte blir mätt. Jag ammar 1 gång i timmen och dottern är nöjd med det

• AAEV

Froggy: du har helt rätt ang ersättningen, skriver på mobilen så jag förkortade det lite! ;)

• AAEV

Lite sen på det här med
    Instagram men jag har skaffat det nu och heter aaev där också

• AAEV
    smulan12 skrev 2012-11-04 21:42:38 följande:
    Idag är det 1 år sen vi fick ett plus på Stickan. :) tänk vad fort det går.

Tycker det är svårt att veta hur mkt, hur ofta och vad man ska börja låta Noah smaka. Ska börja vänja han lite vid ersättning också har jag tänkt, men bara som tillägg på kvällen, då han ofta äter mkt mer när han ska sova för natten och inte alltid blir riktigt mätt med en gång utan vill ha mat efter ett tag igen och mina stackars boobisar är helt slut..
    Olympia är 4 mån nästa vecka och vi har i ett par veckor gett henne en flaska på kvällen, dels för att jag ska slippa vara mänsklig napp och dels för att vänja henne vid flaskan så att jag nån gång kan vara iväg längre än en timme.
    Funkar kanon faktiskt och hon har inte ratat bröstet alls utan är fortfarande lika glad i äkta vara ;) 
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • AAEV

anjiali: Jag älskar dig! du är så skön

• AAEV
    millifjor skrev 2012-11-08 14:52:48 följande:
    En fråga: vad är nödvändiga leksaker att ha till bebis? Vår Rakel har typ inga bebis leksaker men har märkt art hon börjar intressera sig för saker nu så tänkte att jag ska ge mig ut och köpa lite. Men vad är kul? Vad är onödigt? Finns ju en djungel med prylar och mkt är svindyra med
    Ge mig gärna tips!
    Vi har en leksaksälg från lamaze (googla!) och det är och har varit den bästa leksaken för våra barn.

typ nåt sånt!
    www.abcleksaker.se/giraff-ny-farg-lamaze-/2286-0 

Sen kanske en sån här:
    www.bonti.se/produkt/178/brio-skallra

och kanske nån mjuk skallra.

Spegel är ju också poppis! :) 
  • AAEV

Nej tjejer nu måste jag börja skriva mer! Läser alla inlägg och nickar oftast instämmande, men jag kommenterar sällan. Vet inte varför egentligen.

här rullar det på, Olympia är 4.5 mån och helammar än. hon har inte fått börja med mat än, det kommer
    Hon sover bra ibland, och ibland kass. har tagit bort klockan i sovrummet för det stressar mig bara att kolla när hon vaknrar hela tiden.
    Inatt har hon ätit säkert fem gånger... de två stora var också såna och slutade sen äta på natten när dom var 7-8 mån...

Idag har vi varit och beställt ny tvättmaskin och torktumlare. Vår torktumlare har varit sönder ett tag och tvättmaskinen är kass. Bestämde oss att köpa nytt denna mån då V brukar få mkt mer i lön i nov. Nu blev det inte riktigt så och vi (jag) har gått och oroat oss för hur vi ska få ihop pengar (ca 12000). om vi ev. skulle köpa torktumlaren kontant o ta tvättmaskinen på avbetalning (hatar avbet.) Vi skulle även önska oss ett bidrag i julklapp. Så kom min svärmor igår och säger att hon och svärfar bestämt att dom köper detta till oss, vi behöver bara gå in i butiken och bestämma vad vi vill ha för nåt. Jag har på riktigt världens bästa svärföräldrar!!! Så idag har vi beställt och det blev riktigt bra tror jag :)    

• AAEV
    momster skrev 2012-11-28 12:35:43 följande:
    Trolla: hoppas de går bra på röntgen.

Då har vi varit till dietisten ang Trinity.
    Sejer bara oj vad mycket man inte tänker på
    Hade inte den blekaste om att det kan vara ägg i tandkräm tex.
    Nä det kan gömma sig överallt.
    Dottern som är allergisk mot både det ena och det andra kan ju reagera t ex på tvål (inte tänkte jag på att mormors tvål "milk and honey" faktiskt innehöll mjölk på riktigt.  
Svar på tråden Juli bebis 2012