Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Juli bebis 2012

Snoffsan, hoppas verkligen att hon vänder på sig!! Det ska finnas vissa "gymnastiska" rörelser som man kan prova själv för att få barnet att spontanvända sig, går säkert att googla fram
    Jag nojar oxå för att min lilltös ska vända huvudet upp... Men än så länge så verkar hon ha huvudet nedåt *peppar, peppar*
    Jag födde ju sonen i säte då jag tyckte vändningsförsök verkade så otäckt, men om även lilltösen nu får för sig att vända på sig så gör jag ett vändningsförsök - som att välja mellan pest eller kolera känns det som.

• Jamtlandstaus

@snoffsan, det är så olika mellan landstingen vilken filosofi de har gällande sätesförlossningar. Bla kan det säkert bero det på vilken kompetens o vilka resurser som finns på det aktuella sjukhuset... I Uppsala där jag födde kollade dom om kvinnan är stor nog att föda i säte o låter henne gärna göra det om hon är det.
    Om min förlossning var så smärtsamt tuff för att det var sätes eller för att det gick så fort eller en kombination vet jag inte då jag bara gjort den. Men jag hoppas oxå att hon därinne stannar med huvudet nedåt!! Men idag har hon verkligen levt rövare därinne!
    Tycker magen växt synligt på bara någon dag nu o det har blivit svårt att hitta avslappnande sitt- och liggställningar! I morgon går jag in i v35 o har bara fem arbetsdagar kvar Sedan semester

• Jamtlandstaus

Någon mer än jag som fått humörsvängningar först nu? Kanske tröttheten som spelar in...?
    Jag ha blivit jättelättirriterad o gråtmild, grinade bla till ICAs morsdags-reklam nu på morgonen
    Väntar nu på att familjen ska vakna o det fina vädret komma tillbaka. Känns som Östersund de senaste åren dragits med någon slags dåligt-väder-förbannelse medan övriga landet har finväder hela tiden...

• Jamtlandstaus

Här finns en till stressad o pressad Ena sekunden så arg att jag ser rött o nästa deprimerad (ofta med "offerkoftan" på). Hela tiden jättetrött!!
    Känner en enorm stress över hur ofärdigt jag kommer lämna jobbet om tre dagar men vet att det måste bli så, är ju sjukskriven 25% å på den tiden hinner jag inte lika mycket som på 100% (eller snarare 150% som är denna tiden på året...).
    Har en obstinat tonåring som inte lyfter ett finger här hemma å som hela tiden tycker världen ska kretsa kring honom
    Sambon kommer flytta hem snart men måste av förklarliga skäl ordna en massa med övernattningslägenheten o flytt av prylar...efter 6års veckopendlande...
    Tur att ni kan scrolla förbi mitt inlägg för inte kan det vara särskilt upplyftande att läsa... :-/ men för er som känner liknande kanske skönt att inte känna sig ensam
    //Hon som nu blivit ett gravidmonster

• Jamtlandstaus

Har varit hos BM idag, det var länge sedan nu.
    V34+6, SF32, BT 115/75, socker 6, HB 121, +5kg
    Allt väl med andra ord, så min trötthet måste bero på stress o hormoner.
    Bebis ligger fullt rörlig men fortfarande med huvudet neråt BM tror inte det blir en så stor bebis, känns bra!
    Nu har jag ledigt fram till hon kommer så nu ska jag börja ordna för hennes ankomst för här är inte mycket fixat eller inhandlat!

• Jamtlandstaus

Men det är ju jättebra Smulan, då vet du ju vad du vill Glöm inte införliva din partner i dina önskningar, ifall du inte skulle vara alert själv att se till att de tillmötesgås där så är möjligt!

• Jamtlandstaus

Jag har min första lediga dag idag å då vaknar jag 0530 o kan inte somna om *grr*. Kanske träning inför kommande tider
    Vi har inte fixat med någonting men det är det som jag tänkte med att orka nu när jag inte behöver gå till jobbet...
    Vi har inte ens satt oss in i föräldraförsäkringen...
    När jag packade ihop i fredags på jobbet så läste jag att jag skulle ha ansökt om tjänstledigt minst två månader innan beräknad tid... oops, trodde bara att det gällde att jag var skyldig att meddela minst 2mån i förväg :-/ Men det löser sig nog, det finns ju dom som måste ta tjänstledigt huxflux!
    Någon som har några bra taktiska tips gällande uttag av föräldrapenning odyl så tar jag tacksamt emot dom!

• Jamtlandstaus
    AKT83 skrev 2012-06-05 10:00:41 följande:
    Jag var hos BM igår, mitt SF mått som tidigare redan legat under kurvan hade nu dippat lite så det blir TUL på fredag. Dock var bebis fixerad och det kunde ev ha med det att göra att magen inte vuxit så mycket men det kan ju vara något fel också så lite orolig är jag. Har gått 36 fulla veckor idag och hade ett SF-mått på 32 vilket är lite skillnad från er andra. Med sonen låg jag något över kurvan så att jag är smal i övrigt borde inte vara orsaken.

Är du hemma föräldraledig med min 3,5 åriga son. Riktigt skönt faktiskt, bara det kan bli lite finare väder!
    Vad olika det verkar! Jag är i v.36 o har oxå ett SFmått på 32. Det måttet låg på undre delen av mittenstrecket på kurvan som min BM o hon tyckte att det var alldeles normalt. Mitt mått har förflytttat sig från mitt i mellan mittenstrecket o övre strecket till att nu vara i underkant av mittenstrecket...
    Får hela tiden höra hur liten jag är men tror själv att det beror nog mest på att jag bär mer inne i kroppen...jag är ganska lång så jag har väl en del utrymme att sprida ut det på
    BM tror dock inte att jag får någon jättebebis...
  • Jamtlandstaus
    SaJo81 skrev 2012-06-05 12:04:29 följande:
    Fick domen per telefon alldeles nyss, mina järndepåer/feritinvärden var tydligen inte alls bra så nu MÅSTE jag ta niferex, inte ens hemofer skulle hjälpa tydligen! Frågade vad jag ska göra till hjälp för toabesöken då eftersom jag tar lactulos varje morgon redan, fick till svar att jag ska äta torkade aprikoser/katrinplommon och linfrön SAMT lactulos!

Vad man får utstå! Allt det smakar skit enligt mig:(
    Har du provat phsylliumfröskal? Dom smakar ingenting o är väldigt effektiva!
    Gå bra att blanda ner i mat oxå, ex müsli, pannkakssmet, bröddeg, smoothies osv
  • Jamtlandstaus

Undrar just om min slempropp börjar lossna... hade lite brunrött slemmigt i trosan i kväll.
    Hoppas det inte betyder annat än att kroppen börjar göra sig redo att släppa ut lillan om en månad!
    Någon mer som fått liknande?

Svar på tråden Juli bebis 2012