Inlägg från: HannaVirrpanna |Visa alla inlägg
  • HannaVirrpanna

Juli bebis 2012

Hej alla! Är också en tungklump! Har bara gått ner 10 kg sen förlossningen (4v sedan) och det suger. Sist gick jag ner 18 på 3 veckor... Skitkropp som ändå är fantastisk!

Amma offentligt gör jag absolut. Men tyvärr skäms jag för mina jättepattar och vill gärna att inte alla ska se dem. Jag hatar att jag känner så och vill bara spotta på idealet och hur sjukt allting är... Herregud... Att man ens tänker i de banorna man gör! Man är mer fokuserad och ledsen över att inte vara smal längre än att njuta av bebistiden! Att man ens orkar inbilla sig att de flesta mammor ser ut som innan bara två veckor efter dom haft en enorm mage... Det är inte många (riktigt lyckligt lottade) som har platt mage snabbt... Man får fan va nöjd att man är lönnfet (och blek) och att man faktiskt överlevde att klämma ut en fyra kilos koloss som kom i superman-pose, alltså med armen och huvet samtidigt. Blä för ideal och vad det gör med mitt huvud. Ner ska jag gå men jag får förstå att det inte går över en natt.

Sitter på dagiset i personalrummet och har lämnat Frans för första gången. Han verkar sjukt obrydd. Vem trodde jag att jag var kan man undra :)

• HannaVirrpanna

Fruktsallad med vaniljkesella. Turkisk yoghurt med frysta hallon som får smälta i yoghurten och på så vis blir det alldeles iskallt! Nötter, frukt, mandel ska tydligen ta bort sötsug, varma mackor... Typ!

Vi är på BVC så ofta vi vill med. Vi var där idag, hon har gått upp 400 gram på lite mer än en vecka, jag är inte förvånad med tanke på hur mycket hon käkat just den veckan! Det är synd att inte amningen äter upp mig. Alla som säger att amningen gör att man kan äta vad som helst utan att man lägger på sig borde få ett njurslag. Så är det verkligen inte för alla, tyvärr!!

• HannaVirrpanna

Smulan: åh Gud så hemskt! Det där är ju världens mardröm för alla inblandade! Inte lätt för någon! Att det kan gå så snabbt! :( beklagar verkligen!! :(

• HannaVirrpanna

Blöja byter vi bara om hon bajsat eller om det är jättemycket kiss, på natten alltså!

Tilly sover i vaggan bredvid mig fram till morgontimmarna, då får hon sova kvar bredvid mig.

Idag blir hon en månad! Det har gått fort! Igår fyllde min storasyster 30 år så vi åkte ut och red på morgonen! Åh va mysigt det var! Så nu ska vi ta tag i vårt hästsug och börja ta lektioner! Vi hade hästar när vi var yngre men vi har inte tidigt något sen vi sålde dem nästan! Så jag gick som på moln igår. Älskar verkligen hästar! :)

• HannaVirrpanna

Åh jag har lite ångest... Ska vi sälja eller inte sälja vår lägenhet? Har kollat på en hyresrätt idag som är dubbelt så stor och den står tom... Så det är inflyttning 1 sept skulle jag tro. Ska vi sälja kanske vi får stå med två hyror, ska vi hyra ut så kommer vi förmodligen få någon student som vill hyra i andra hand ett år... Vad skulle ni gjort?

• HannaVirrpanna

Sajo: köp klippkort på simhallen! Så kan ni åka och bada, eller en dag på djurpark, böcker, cd med barnlåtar osv. Nått av det kanske? det tar ju inte så stor plats :)

Det här är nog också vår sista bebis!
    Känns så tråkigt! Bara därför är jag redan bebissugen!

• HannaVirrpanna

Ni med ont: min kompis födde den 26/7 och gick till läkaren i förrgår tror jag. Hon hade stygn, eller stygnfästen typ, som låg och skavde så läkaren klippte bort dom och nu känns det mycket bättre sa hon! Ni kanske har stygn som skaver alltså...

Svar på tråden Juli bebis 2012