Juli bebis 2012
Trolla75 skrev 2012-01-31 20:15:40 följande:
Ja, grattis i efterskott! 

Var hos bm idag , lämna två blodprov som ska skickas till läkare för analys. Får se va de visar , om de är ngt fel på mig eller de bara allmän klåda.

Har hört att moderkakan i de flesta fall flyttar sig i uppåt i takt med att livmodern växer. Lycka till med det!!!
Anledningen ska vara att det finns för många som gör abort om det är "fel" kön.
Fast alla jag känner som varit där har fått reda på könet ändå. Kanske de bedömmer från par till par risken att man ska göra abort? VILL JU VETA!!!!
Går in i v. 18 idag!!!
RUL på måndag! Längtar!
Mina svenska vänner har fått reda på könet i v. 18 så de skyller väl bara på reglerna om de anser att det är nödvändigt.
Jag känner ingen som tagit bort barnet efter ett UL. Vad jag menade är att i Ystad står det i papper man får om UL i vecka 18 att BM inte berättar könet, men att de gärna berättar i v.32 på UL. Och med risk för att låta som en rasist så är det faktiskt så att många utlandssvenskar valt att göra abort efter att ha varit på UL och upptäckt att det är "fel" kön på barnet och därför har man valt att skriva i pappret att man inte berättar i v. 18 för att undvika dessa aborter. Dock verkar de inte hålla på reglerna så hårt eftersom mina svenska vänner har fått reda på könet redan i v. 18 på UL och jag hoppas också få veta. Hoppas jag klargjort mig.