• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    juliaannaeva skrev 2012-12-29 17:00:03 följande:
    Ja Tyra somnar vid 19-20 efter flaskan o sen vaknar vid 4-6 äter o sover vidare till 08 så går vi upp o så brukar hon få gröt men sen vid 10 så får hon flaskan men ska prova att ta bort den för hon verkar Inge intresserad o sen får hon vid 15 flaskan igen o sen vid 17 någon mat o sen flaskan innan läggdags... Men ska prova att ta bort 10 målet! Men känns som att ta bort det första målet blir lite väl häftigt för då måste hon ju hålla sig 13 timmar :S

Men tar du bort 10 målet blir de ju 7 h mellan? De låter lite väl häftigt.. Kan du inte skjuta på de målet till 11-12 då? Som jag hört så behöver dem äta varannan till var 3e h när dem får mat. Små magsäckar = mat ofta ?
  • momster

Här äter Denver fortfarande minst 1 mål på natten men oftast 2 och har man otur kan det bli 3.
    Dottern var 1.5 när hon slutade med nattmålen även fast hon hade välling.
    Men hon matvägrade tills hon var 1,5 åt hon enbart välling. Då opererade de bort halsmandlarna och hon kunde börja äta.

Nu vet vi inte nå hur vi ska börja med mat och gröt/välling till Denver. Vi har testat en mjölk fri och allergi vänlig gröt och ändå fick han exem/utslag i ansiktet och på kroppen. Enligt blodprover är han inte allergisk men enligt reaktioner på kroppen är han det.
    Så enligt läkaren ska vi kolla hur han reagerar och gå efter det.
    Vi ska oxå undvika soja till han. Men väntar tid till dietist. Bara hoppas det inte är för lång väntetid.

• AAEV

Momster: det kan vara sojasläktingar i gröten han reagerar på. Gör egen gröt! :)

• momster

Det är sinlac vi testat.
    När jag läser ingridgenserna så hittar jag inte vad det skulle kunna vara han reagerar på.
    Så tänkte ev testa en sista fång i morgon och se om han reagerar då oxå så skiter jag i det om jag inte skiter i den endå har inte riktigt bestämt mig än.
    Jag känner mig så elak mot min lilla prins.

• Tibell

Sinlacen innehåller en sojasläkting som heter johannesbrödmjöl och som sojaallergiker kan reagera på.

Nu vet ni ju inte om han tål soja eller inte men jag hade nog väntat med gröten ändå och testat att göra egen på tex neocate och rismjöl.

• momster

Tibell: tusen tack igen !
    Då ska han inte ha den nå mer. Blir nog att vänta tills vi kommit till dietist. Vart hittar jag annars hur man gör egen gröt på rismöl ?
    Kan de bli täppta i näsan pga matallergi oxå ?

• momster

Tibell: jag hittade recept. Så jag ska testa det i stället och så får syrran äta upp gröten.

• millifjor

Men de på Bvc säger att man inte ska Göta egen gröt, men är det ok? Det skulle jag med vilja göra även om vår inte är allergisk mot något