Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Angående att skriva och få svar tror jag som många andra att det är skönt att få skriva av sig lite bara och dem flesta svarar inte för man har inget "att komma med" Vi är ju trots allt rätt många!

• chess07
    Trolla75 skrev 2012-07-10 15:39:49 följande:
    Ja jag tror det händer mer då man är lugn o avslappnad...

Nyss hemkommen från bm, allt såg mycket bra ut!

V. 39 (38+3)
    vikt + 11,4 kg
    sf 37 cm
    105/65
    hjärtat 148

Bm var snäll och kände på mig och hon sa att jag var väldigt mjuk och mogen, men att livmodern var trattformad?
    öppen 3cm nertill och ca 1-2 upptill?
    Hon gjorde även en mindre svepning...  Ny tid den 25e men BIG NO NO... den tiden tänker jag inte gå på!

Nu ska vi äta sedan tänker jag nog lägga mig o vila, det känns som om det gör störst nytta när jag ligger och är lugn.

Hur känns det bäst för er andra?
    Trattformad? Lät spännande! Skrattande
    Hoppas hennes "pilleri" ger resultat!
    Håller med om att vila känns som mest nytta, vi behöver det också Glad
  • chess07
    Charlottetott skrev 2012-07-10 18:25:41 följande:
    Jag har gjort andra hinnsvepningen idag, (gjorde en för en vecka sedan, har bf på torsdag) 
    Känner inte nått... lite molvärk men inte mycket och inte mer än vad jag gjort innan...

Fasen.... kom igen nu då. Nått kan la hända... 

Undrar om ja kan få min BM att göra hinnsvepning om inget hänt på månd. Har bf på torsd ja med!
    Skarpa täta sammandragningar idag men inget mer än så egentligen. Ser fram emot att gå över bf! Cool
  • chess07
    Emmizen80 skrev 2012-07-11 09:47:36 följande:
    Hej på er. Igår vid 14 fick vi äntligen åka hem!!! Ända sedan läkarkollen på måndagen då blåsljudet upptäcktes har barnmorskorna gjort syresättningstest i hand och fot samt andningsfrekvenstest var 6e timme. Andningsfrekvensen har varit bra hela tiden och syresänningstesten har var ibland på gränsen, men sedan jättebra. Lilleman vägdes igår och har gått ner till 3315 gram vilket var bra. En annan läkare kom igår och undersökte Gustav hjärta och det kraftiga blåsljudet som hördes på måndagen var borta, men trots det ville han rådgöra med neo innan han kunde skicka hem oss. Han kom tillbaka och vi fick den underbara nyheten att vi fick åka hem!!!! Så underbart att vara hemma!
    Åh va skönt att ni kommit hem!!
  • chess07

nu har det hänt något här iaf! 
    har börjat komma blodigt slem så nu går iaf slemproppen! hoppas värkar tar fart inatt, isf kanske våran bebis kommer på bf dagen som är imorrn!

• chess07

Ja slemproppen fortsätter att komma men inte med lika mycket blod längre, har kunnat sova lite inatt iaf. Har molvärk till och från och en del kraftiga sammandragningar.
    Hoppas innerligt att det sätter fart snart!
    Inte behöver jag väl ringa fl när jag är säker på att det är slemproppen som kommit?

EllaBella02 skrev 2012-07-11 23:42:23 följande:
    Lycka till alla som är på G! Själv hittade jag en fästing på mig idag! Är supernojjig över fästingsjukdomar och att de ska kunna gå över till bebisen : ( Till råga på allt så fick lilltösen ont i magen förut och jag antar att det var för att hennes klantmorsa käkade blomkål.
    Fy för dem äckliga små krypen!! Men jag har läst någonstans att om dem suttit mindre än 24 h så kan dem inte sprida någon smitta.
  • chess07

Grattis Engla!!

froggyL skrev 2012-07-12 11:38:22 följande:
    Fler av er som provat färdknäppar? Som gått över tiden? Hur länge hade ni ont efteråt?
    Bf idag och har precis provat en färdknäpp Flört Osäker på om det kommer fungera men det märks väl!
  • chess07
    anjiali skrev 2012-07-12 13:55:24 följande:
    Då var vi kanske bara ett par tre stycken kvar ??? Som du sa Sajo. Det är ju bara början av juli. Ska vi hoppa in i augusti tråd så kan vi vara bland de första ut istället .

Sajo: hur var förlossning i vargerg ?!!
    Jag är fortfarande kvar...!! Tungan ute
    froggyL skrev 2012-07-12 14:55:16 följande:
    Ringt...trots 4 min emellan ska jag avvakta...de behöver bli längre än 30-40sek långa. Lägger det här av blir jag arg, men det känns inte som det :)
    Håller alla tummar och tår jag kan för att de inte ska lägga av!

Är det någon som har koll på hur det är med slemproppen eg?
    Min har ju kommit lite i smådelar sista 2 veckorna och igår kom det rejält med slemmigt blod som har övergått i slem endast. Inga värkar än, kände lite igårkväll men det gav sig.
    Har ju bf idag, kommer man få vänta länge innan det sätter igång mån tro?
  • chess07
    HannaVirrpanna skrev 2012-07-12 19:00:53 följande:
    Grattis Engla!

Lyllos er som är på g!

Jag vill också gå med i augustitråden! 39+0 idag! Inget slem, inga förvärkar, inga molvärkar... Ingenting!! Känns som att jag redan gått över. Bebisen måste komma den här veckan... Nästa vecka är jag inte redo längre. Barnet kommer att återvecklas och tillslut kommer jag märka en liten spermie hoppa ut och tillbaks till pappans trygga pung. Ut därifrån kom den utan problem, varför är den inte lika sugen på att komma ut nu då??? Tröttnat på uppgiften? Glömt den? Tidsoptimist? Varför kan den inte vara mer som mig? Alltid i tid, alltid tidig!
    Haha snacka om att få ett gott skratt!!
    Kram till dig!
  • chess07

anjiali: skickar tusen styrkekramar till dig nu när du har det jobbigt! kan inte försöka uppmuntra dig med något heller.... men det kanske är skönt för dig om du får vara lite ifred ett tag och bara rå om dig själv.

Svar på tråden Juli bebis 2012