• SaJo81

Juli bebis 2012

Idag är jag i v30+1 och hade det varit min förra graviditet så hade barnet vart ute nu! Pojkarna är födda v30+1 kl 03.07 så nu är jag på samma nivå som alla förstagångsgravida:) aldrig gått denna delen av en graviditet och det känns spännande!

• SaJo81

Ja då allt gick bra vi låg exakt fyra veckor på neo när dom föddes och dom vägde 1580/1280 gr när dom kom, kom ur CPAP:en efter bara någon timme tack vare att jag hann få båda behandlingarna med kortison:) vi åkte hem med hemsjukvård de dagen minstingen gått upp till 1700gr! Känner mig inte så orolig längre men hoppas ändå denna lill* vill stanna kvar några veckor till!

Just nu håller den i alla fall på att möblera om magen på mig, håller telefonen på magen(bordet) och skriver och det guppar upp och ner

• SaJo81

Maryveken: oj ja! Vilken tur vi hade med våra ändå! Vet ni varför han hade problem med andningen när han kom? Vad var det som gjorde att han var på väg ut så tidigt? Skönt att allt är väl i alla fall:)

Fick nu pratat med min tillförordnade chef och tack o lov så kan jag diskutera min gp med henne och personalansvarige istället för min extremt dryga ordinariechef! Tyvärr hade jag inte alla papper med idag så på måndag får det bli gjort! Ska bli skönt att få skicka in alla uppgifter, vart e jäkla massa pappersarbete på sista tiden med à-kassa och sen få tillbaka jobbet och inkomstpolitik och arbetsförmedlingen och allt!

• SaJo81

Idag åkte jag och grabbarna bus in till stan mötte min mamma och syster och kollade på Göteborgsvarvet=) det e ju en riktig begivenhet om man bor här, folkfest=) tycker det e lika kul varje gång!
    Vinnaren i år sprang på 01.00.23 (en timme alltså) 2,1mil!!! sjukt!

Imorgon blir det kalas hos min mamma med som fyllde år i onsdags...alltid gött att ha nåt att göra på helgen, jag blir så sjukt rastlös annars=)

På måndag ska jag äntligen få sätta mig ner med min "chef" och personalansvarige och fylla i mina papper om gp, hoppas jag får det beviljat sen bara....ska ju bara söka 25 dagar så det borde inte vara nåt problem!

• SaJo81
    Maryveken skrev 2012-05-12 21:48:18 följande:
    SaJo81: Han svalde en del fostervatten som jag förstod det? Varför han var på väg så tidigt kan ingen svara på. Men tydligen är min kropp superkänslig för psykisk stress. Och det var rätt många bollar i luften just då.
    Jag är bara glad att han höll sig inne så pass länge som han gjorde! :)

Vilde fyller ett år på fredag och att jag då redan är i v 33 känns helt galet! :)
    Några förslag på aktiviteter för småbarn runt 1-3år?
    okej okej, måste varit tufft! tar du det lugnare nu då? med tanke på den psykiska stressen? *hoppas*

Oj blir det bara ett år emellan de två=) pseudotvillingar =)

jättesvårt med aktiviteter i den åldern, efter 2 tyckte jag det började bli lätt nu är allt intressant och det ska hålla i sig några år har jag förstått men det e lite svårt när man är ett... 
  • SaJo81
    anjiali skrev 2012-05-13 09:23:48 följande:
    Sajo82: var också på folkfesten och hejade på min man som fick 1,59 i tid. Saknade att själv inte kunna springa. Men vilken fest . Sen var vi på middag till ett på natten. Fy vad trött jag är nu. Hade inte klarat att sitta en sekund till, värkte i hela kroppen.
    Vaknar idag med begynnande förkylning . Typiskt när ledighet börjar och man slappnar av.

Idag blir det lugna puckar och fika hos mamma.
    asså var ni där med=) ah det e häftigt! aldrig sprungit själv men igår hejjade jag på två kompisar och min kusin! kusinen gick imål på 1,38!!! mäkta imponerad!

Idag ska vi iväg till min mamma och fira henne då hon fyllde år i onsdags=) hoppas det fina vädret håller i sig, och att det blir ännu varmare!

vart i gbg bor ni? 
  • SaJo81

Vermilion: beklagar verkligen din förlust! kan inte vara lätt, lider med dig <3

• SaJo81
    anjiali skrev 2012-05-13 13:07:21 följande:
    Vermillon ; fy vad jobbigt och ledsamt. Kram på dig.

SaJo; vi bor ca 50 min utanför götet i en liten ort. Närmare Borås. Min mamma fyllde år i torsdags . Är det jag och du som har samma bf också ??? 16 juli.
    typ Bollebygd eller så då eller? min pappa e från Borås och när min farmor och farfar levde bodde dom i Borås.... (är dessutom Elfsborgare i blodet *pappahjärntvätt* haha)

Jag hade bf 16 juli enligt första UL men blev flyttad till 19:e sen!
  • SaJo81

Anjiali: jag har också stenkols på när denna blev gjord :) så enligt mig ska bf egentligen vara 16-17 för jag har stenkoll på min ägglossning med:) men men, då kanske man slipper gå över så länge :s

Ååååh vad gott ska du gå hemma tills det e dax nu då? Här ska jag efter mycket tjöt äntligen få mina gp-papper ifyllda på rytmer kl 10.00! Söker bara från midsommar så det borde inte vara nåt problem:)

Millifjor: jag svettas som en gris hela tiden jag. Speciellt på natten! Fruktansvärt! Har börjat sova riktigt dåligt nu, antingen svettas jag eller så har jag halsbränna eller så får jag kramp i vaderna, och dom få dagarna som inget av det väcker mig så nog f*n vaknar barnen på natten :s börjar inse allvaret i det här nu, man kommer ju ha hyfsad sömnbrist framöver!

• SaJo81

Mitt illamående har smugit sig tillbaka litegrann med! Mådde skit i Norden och även igår på morgonen :( jag som nyss hade blivit av med skiten!

Svar på tråden Juli bebis 2012