Inlägg från: enilorac81 |Visa alla inlägg
  • enilorac81

Här skrivs det på för fullt ser jag.

Elias kan sitta själv, men jag har kuddar runtom ifall han ramlar, han kan ställa sig i krypposition men tar sig inte framåt utan bara bakåt, och snurrar liggandes på mage lite hit och dit, han är aldrig kvar på samma ställe som man lägger honom.

Angående maten så får Elias gröt runt 9-9:30, sen sover han förmiddagspaus runt 11-12 och sover då en timme, sedan får han en portion mat som jag gjort själv, favoriten är torsk, potatis och örtkryddor, ca 0,5dl. Sedan leker vi och har oss, runt 14:30-15 sover han igen en timme, sedan får han antingen bröstet eller lite fruktpure till mellanmål. Klockan 18 får han en portion gröt, vid 19:30 får han antingen bröstet eller ersättning beroende på vem som nattar. Sedan sover han oftast utan uppvak till 4-5, då ammar jag honom, lägger tillbaka honom i sängen, han sover 2h till, sen tar jag upp honom och lägger i vår säng och ammar och sen sover vi vidare till 8-9 beroende på när Elias vill vakna. I natt vaknade han dock upp 3:30 och då tog jag upp honom och gav lite mat (bröst)

Han verkar ha mardrömmar för han vaknade upp 21 och grät, jag gick in, stoppade om honom och pussade honom på pannan och sa god natt och höll handen kvar på honom (tassmetoden) då kom han till ro direkt, sedan hände samma sak vid 22 och jag gjorde samma procedur.

Sedan så frågade någon om en FB grupp- jag har också varit med från början här och föredrar faktiskt den här sidan än en grupp på fb!

Hepp hepp!

• enilorac81

Min somnar 19:30 och sover till 7:30-8, då vaknar han upp runt 5-tiden för en slurk. Ibland kan han vakna upp och "snacka" lite runt 2-tiden, men somnar om efter ca 5 min

• enilorac81

Jag kör på Nan 2, men endast när han ska sova, eftersom det oftast är min sambo som nattar nu förtiden.

• enilorac81

Hello! Ja det är så intressant att läsa om alla andras nätter. Vissa av mina vänner som har barn säger att deras ungar sover hela natten, ja förutom att de behöver gå upp och sätta i nappen och så då...då sover dem väl inte hela natten?

Lilla E har börjat bli förkyld och jag bävade inför att natten skulle bli jobbig. Han somnade som vanligt kl 19:45, sen vaknade han upp kl 22, ledsen, tog upp honom i famnen och lugnade ned honom, somnade direkt. Vaknade 00:30 och "snackade", jag gick upp och sa god natt- han somnade om, vaknade 1:45...då tog jag upp honom och gav bröstet (varning varning, jag har som regel att innan kl 03:30 får han inte bröstet) men kände att han inte riktigt kom till ro och att han hade massa snor i näsan, somnade om-vaknade upp kl 5....snark gav honom andra bröstet, lade tillbaka honom i sängen och så somnade han om till 7:30.

Detta var länge sen jag hade så mycket uppvak under en natt, snyft! Han verkar inte bekymrad dock, glad som vanligt, men med snor i systemet...

• enilorac81

Jag är också orolig för uttrokning, tycker inte Elias har lika tunga kissblöjor sen han började med mat. Han får ersättning, bröstmjölk och vatten, men ändå så är det inte alls tunga blöjor. Hur ska en blöja kännas egentligen...svårt det där alltså

Svar på tråden Juli bebis 2012