Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Känner också exakt som du beskriver! Tror också att det beror på platsbrist.

• Sladdis

Millifjor: Det är normalt att bebisarnas rörelsemönster ändras. Man behöver inte vara orolig så länge man faktiskt känner att de rör sig.

• Sladdis

Idag blev jag sjukskriven. Skulle bara jobbat denna veckan och nästa för att sen ha semester fram till BF. Har ischias på höger sida och kan knappt gå.:( Jag som såg fram emot semestern och allt som jag skulle göra då. Det tar en del glädje från fixandet och förberedandet när det skär som en kniv i höften varje gång man rör sig. Tänkte gå små rundor i det underbara vädret men det kan jag ju också glömma. *gnäll, gnäll*.

• Sladdis

SaJo81: Jag går hemma men känner ändå likadant och jag älskar också sommar och värme. Som gravid känns värmen helt klart annorlunda. :/

• Sladdis

Snoffsan08: Jag ska till sjukgymnast på tisdag så jag får se om de kan hjälpa på något sätt. Kryckor låter bra. Det avlastar ju benet så slipper man kanske den skärande smärtan som kommer vid varje steg.

Jag längtar efter långa promenader!!! *drömmande*

Låter härligt att bara sitta och beställa maten och så blir den hemkörd. :)

Har du redan fått vända ett barn. Gjorde det ont?

• Sladdis

Snoffsan08: Ringde min VC som har ett eget team sjukgymnaster och då kunde jag få en tid i mitten/slutet av juni (!!!). Jag tackade nej och ringde en privatklinik och fick tid direkt. De samarbetar med landstinget så det är vanlig taxa. Jag ska få låna ett bälte av en kompis men jag vet inte om det kommer att hjälpa för jag har inte foglossning utan ischias. Men det är ju värt att testa.

Håller tummarna för att tösen vänder sig själv så du slipper vändning. :)

• Sladdis

Vicki123: Ja, TUL står för tillväxtultrsljud och där jag bor får man det automatiskt i v. 32/33. Tycker att det är konstigt att man inte får det överallt. Jag ska dit på måndag.

• Sladdis

Snoffsan08: Nej, har aldrig haft ischias tidigare varken som gravid eller annars. Däremot hade jag jättefoglossning med barn nummer ett.

Ang amningen så tänker jag försöka och hoppas att det fungerar åtminstone ett tag. Jag tar vad jag får. ;) Man märker ju ganska fort om det inte fungerar och barnet inte får tillräckligt med mat. Då tänker jag inte envisas. Jag vet ju i så fall varför det inte fungerar.

Svar på tråden Juli bebis 2012