Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Krya på er magsjuka och förkylda mammor och bebisar.

• skuttare

Jag törs knappt skriva det för jag är rädd för att det är för bra för att vara sant. Men i 2 nätter har lillan bara ammat en gång på natten vid 2~3 snåret. Hon åt då sista gången vid ca 18.30. Man känner sig som en ny människa!! Jag har väl stoppat i nappen några gånger oxå men det vaknar man ju inte till så för. Hoppas att detta hänger i sig nu!!

• skuttare

Har de flesta här inne kvar nåt eller flera nattmål? Väntar ni med att vänja av dem eller har ni tänkt att ta tag i det snart?

• skuttare

Sur och gapig bebis har jag haft de senaste dagarna och idag har ena tanden tittat fram

• skuttare

När era bebisar har somnat på kvällen sover de sen då eller vaknar de många ggr på kvällskvisten? Vår sover så oroligt och vaknar flera ggr. Men hon somnar oftaSt vill hårdare efter typ 22. Har inte alltid varit så men nu har det varit så en längre period. Av den anledningen så sover hon med oss i soffan än tills vi går och lägger oss,annars skulle jag ju bo i sovRummet.

• skuttare

Idag fick vi remiss till barnkliniken. Hoppas vi får tid snart. Misstänker mjölkallergi på den lilla. Stora tjejen hade oxå det men det yttrade sig inte så här. Den lilla hade ju kliande eksem som vi blev av med förra veckan. Slutade med hydrokortisonsalva på tors och igår var hon jättebesvärad igen av klådan och idag hade det kommit lite prickar igen. Ringde bvc och hon remitterade oss. Hon har svårt att sova på kvällen pga klådan (som vi ger tavegyl mot) och hon har även blivit betydligt tröttare (även när hon inte får tavegyl) och gapig och missnöjd bebis. Hon är inte alls lik sig. Vi får väl se hur det blir.

• skuttare

Sladdis: nu har ju vi fått backa på gröten i väntan på mjölkallergiprov. Men är inte tanken att de ska äta tills de inte vill ha mer, precis som när man ammar. Jag hade gett tills han är mätt oavsett hur mycket det är. Han har ju dessutom ätit gröt ett bra tag ju så det borde ju inte vara nån fara. Sover han något bättre än?

• skuttare

Sladdis: fy va jobbigt!! Han är inte gnällig alls när han vaknar? Man tänker ju att nåt kanske stör honom? Allergi reflux eller jag vet inte

• skuttare

Sladdis: fy va jobbigt!! Han är inte gnällig alls när han vaknar? Man tänker ju att nåt kanske stör honom? Allergi reflux eller jag vet inte

Svar på tråden Juli bebis 2012