Inlägg från: grahnkotten |Visa alla inlägg
  • grahnkotten

Juli bebis 2012

Vår BM sa att tarmarna och ringmuskeln är omogen och tarmen kan då vara helt full och dem vill bajsa men dem kan inte kontrollera ringmuskeln och klara inte av att slappna av i den för att få ut bajset, å då måste man hjälpa dem med ex en termometer! Detta är helt naturligt och dem lär sig efter ett tag!

Vi hade också krångel med amningen i början och pumpade dygnet runt. Matade med kopp men brukade hälla i lite och sedan lägga t bröstet när det var uppumpat! Så blev det inte så tufft för lilleman! Men amningen är så olika! Efter 1 vecka, när han var lite starkare orkade han suga på bröstet men fick ändå pumpa igång utdrivningsreflexen!

• grahnkotten

Vi går också t BVC 1gångi veckan de första 8 veckorna. Men det är frivilligt enl BM, men tycker själv att det är skönt att se att vikten går upp som den ska!

• grahnkotten

Ellabella: jag ger båda brösten när han är vaken och vill ha. Men på kvällarna brukar han vilja suga på ett bröst i taget och sedan äta oftare istället! Melvin går upp bra så om han bara vill ha ett bröst väcker jag inte honom! Men han är ett matvrak och vill oftast äta på båda brösten, ca 20 min på varje sida!

• grahnkotten

Frusandra: Melvin har inte mössa i denna värmen, men tar på en tunn om vi sitter i skuggan och det blåser.. Men bara om han sitter i någons knä.. Ligger han i vagnen blir han helt kokhet!

• grahnkotten

Done :) vilken bra ide detta är!

Jag är ensam hemma i 2 dygn nu, mannen är på golfresa m jobbet! Lilleman har hittills varit jättesnäll, så vi hoppas på en lugn natt! Han brukar vara lugn på natten och bara vakna för att äta 1 gång per natt, så vi hoppas att han har samma rutiner som tidigare! Lillkillen är redan 4 veckor, tiden går så snabbt! Växer så det knakar, hade gått upp t 3960 gr och 56 cm (3370 gr å 49 cm vid födelse!)

• grahnkotten

Min BM sa att det kan ta 5-7 dagar innan mjölken rinner t när den är i en tillväxtperiod även om det vanligaste är att det vara i 1-3 dagar! Så håll i, även om det är jobbigt! :)

Här har vi en liten kille som är gasig och han får inte riktigt ut det.. Har provat massage och det har släppt lite, hoppas på sömn inatt för igår natt låg han och gnydde hela natten stackarn! :(

• grahnkotten

Min lille Melvin är 4 veckor idag och när han var runt 2 veckor sov han heela tiden och var missnöjd när han var vaken! Ville helst ligga vid bröstet! och jag tror själv att dem beror på att dem vill ha närhet, vid bröstet! Jag märkte att M inte alltid sög vid bröstet utan ville bara ligga å mysa.. Men det är olika!

Det är först denna vecka M har haft en krånglig magen m mkt gaser som inte vill ut, men det är bättre nu!

Svar på tråden Juli bebis 2012