Inlägg från: down under |Visa alla inlägg
  • down under

Juli bebis 2012

Trolla75 skrev 2012-02-20 19:57:13 följande:
    Blir så trött på att det skiljer sig så mellan Landsting emellan... vissa berättar mer än gärna medan andra håller hårt på sina principer...

Tummen ner till Västra Götaland!
    Håller med!!!

Ska tillbaks till Näl imorgon för att kolla hjärtat på bebisen och hoppas att jag får en annan tant som kanske vill
    ge med sig o tala om könet men jag tror inte att jag har sån tur faktiskt =(
    Har bokat in ett köns ul på onsdag i Uddevalla ifall att, så jag borde veta senast då om nu inte bebisen
    vägrar att visa upp sig..

Jag har ju en av varje så jag har en massa kläder till båda könen och allt annat med så behöver inte inhandla nåt.. ev en tvillingvagn bara.. blir det en pojke så blir det ut i garaget o leta upp alla kartonger med kläder och börja tvätta upp dom om några månader.. tjej kläderna har vi ju här inne eftersom lilltjejen bara e 9 månader..
  • down under
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-19 20:03:27 följande:
    Ja här me halsbränna , omeprazol är helt okej , testat?
    Japp hade det till dottern.. funkade bra. Måste införskaffa det igen!
  • down under

Var på extra rul idag för att kolla hjärtat på bebisen och allt såg bra ut! Skönt!

Hon gjorde även lite extra mätningar på olika kroppsdelar bara för att se att den växer som den ska och när hon mätte lårbenet så såg man helt klart och tydligt en snopp! Så det är en pojke precis som jag misstänkte!
    Jag sa, är det där en snopp? och hon log och svara vad tror du?
    Jag vet ju vad jag såg men ville ha det bekräftat..  Vet ju att dom inte vill tala om könet där... men hon sa inget mer och fortsatte undersökningen.. och lite senare i en annan vinkel så såg man snoppen igen o jag fråga samma sak igen och då så hon att hon inte kunde neka eftersom det var så uppenbart!
    Och så frågade hon om jag var besviken att jag fått reda på det.. ja bara svara, NEJ absolut inte, vi ville ju veta!

Så nu vet vi med säkerhet och jag slipper gå och fundera över det mera.
    Men jag måste ju erkänna att jag blev lite besviken när jag såg snoppen för jag hoppades ju så innerligt på en till flicka då dom kommer vara så nära i ålder..
    Men missförstå mig inte nu! Jag är överlycklig över min lilla pojke i magen Skrattande
    Nu gäller det bara o komma på ett passande namn..
    Sonen är så söt och säger att vi ska döpa bebisen till kisselina... eh.. nej!
    Sonen har en annan pappa så det här blir sambons första biologiska son och hans föräldrars första biologiska pojkbarnbarn.
    Det blir roligt för dom men jag är rädd för att dom kommer älska det barnet mer än min son vilket är normalt men jag hoppas att dom inte kommer särskilja barnen pga det..
    Det är så mycket tankar som far runt just nu..

• down under
    Maryveken skrev 2012-02-21 12:55:00 följande:
    RUL i  morgon. Börjar känna mig märkligt nervös.
    Kanske för att jag hoppas så in i bomben på en flicka.
    Tänk om det blir en pojke? Jag har ju redan världens finaste gossebarn!

Så klart kommer jag bli lika glad för en pojke som en flicka men den där direkta känslan man får i magen.. 

Magen känns iaf helt olik jämfört med förra gången och min magkänsla säger mig att det blir en flicka. Men den kan ju som sagt spela en ett spratt när man önskar något, haha! :)
    Va kul att vi är med i samma tråd igen!
    Jag är så seg på att svara!
    Man blir ju lite förvirrad när så många har bytt nick men jag kände ju igen dig ifrån din bild!
    Grattis till bebisen i magen!

Ville bara säga lycka till imorgon på ditt rul!
    Jag förstår din oro, jag gick igenom samma sak idag!
    Ville så innerligt ha en flicka till men så fick vi reda på att det var en pojke..
    Min första reaktion var ju besvikelse men jag är ändå så otroligt glad över att det är en pojke och att allt såg bra ut

Jag hade ju misstänkt att det var en pojke eftersom den här graviditeten är helt olik den med dotten och så här långt precis lika som den med sonen..
    Så om du känner att det är så olika mellan den första och den här graviditeten så har du nog rätt.. det är nog en tjej.. fast man vet ju aldrig!
    Jag håller tummarna för dig men oavsett så kommer du att få ett helt underbart barn oavsett kön!
    Kram på dig!
  • down under
    Trolla75 skrev 2012-02-20 21:04:22 följande:
    Uddevalla, det är ju bra mkt närmare än Gbg... vart vände du dig då? kostar? Jag vill också...
    Min svärfar kör ambulans och det var en gammal kollega till honom som skulle kolla åt mig.
    Kommer inte ihåg va mottagningen hette men kan kolla upp det om du vill.
    Skulle ha kostat 935kr om han såg könet och 200kr om han inte såg könet...
    Hade hoppats på "kompispris" men nu behövde jag ju inte gå... blev gratis istället!
  • down under
    Trolla75 skrev 2012-02-21 20:28:23 följande:
    Haha... vilken tur du har då! att du såg mena jag... grattis till en lillebror till då! Kisselina... haha gulligt, men på en pojk ;)

som jag skrev i går såg jag ingen snopp, men mitt öga är absolut inte tränat och jag tyckte då bilderna vi fick va de sämsta på länge... Tror inte hon va så säker hon som gjorde mitt RUL (hon gick bredvid och lärde upp sig när jag var där o gjorde KUB-testet, tycket det kändes oseriöst att hon fick göra ett RUL på egen hand) Det är ju ändå ett viktigt UL.

Jo, vart vänder man sig för att göra köns-ul i Uddevalla??? och vad kostar det där?
    Ja jag vet... men han ville ha en lillasyster så han är inställd på det och han förstår inte riktigt tjej/killnamn..
    Haha..

Va jobbigt att du fick en sån oerfaren som gjorde ditt rul! Börjar nästan misstänka att det var henne jag hade på mitt första rul också! Fick 5 bilder utskrivna då och alla var i oskärpa! Så tråkigt!
    Idag fick jag en annan..en finska och det var hon som gjorde mitt kub test också.. mycket trevligare.
    Kom du ihåg vad hon hette?
    Men har för mig att dom sa att det bara är två som gör rulen där så det borde va hon!
  • down under

Vi var där i fredags och fick tag i säng o madrass..
    Det stog på hemsidan att dom hade 9 st på lager då vi åkte ner till göteborg och kollade status hela vägen ner så vi inte skulle åka i onödan men när vi kom fram så hade dom jättemånga framme på golvet så det var tur..
    Men gissar att dom tog slut under dan.. Ni som missade att få nån, ni vet att man kan utnyttja erbjudandet online också va? Fast då tillkommer kanske frakt?! Ni kan ju kolla upp det om ni fortfarande är intresserade.

Svar på tråden Juli bebis 2012