Inlägg från: cattiwik |Visa alla inlägg
  • cattiwik

Juli bebis 2012

Anjiali, tycker du ska ringa och åka in ikväll och kolla bebisen. Tänk om det var fostervatten tidigare som läkte. Det är väl inge bra och kan väl vara farligt för barnet om det blir för lite vatten. Ta det säkra före det osäkra. Hoppas du ska må bättre snart.

• cattiwik

Jag är kvar. Har bf 28/7, men räknar nog med en augusti bebis. Gick över 18 dagar sist så det känns som om man är inställd på övertid. Skulle bli alldeles chockad om den skulle komma tidigare den här gången.

• cattiwik
    eken skrev 2012-07-19 21:01:31 följande:
    Är det ngn som kan tipsa om en bra bröstpump manuell...känner att det är dags att införskaffa en...
    Jag använde Philips Avent med sonen och den funkade super bra för mig, men det är klart att man måste öva lite första gångerna innan man får till det.
  • cattiwik

Jag är också kvar. Har Bf på lö 28/7 och inte haft nå känningar alls så jag blir nog kvar ett tag =) Fast jag känner ingen stress. Känner inte att jag är klar med alla förberedelser, men efter att denna vecka är slut så får bebisen gärna komma.

• cattiwik

När sonen var liten gav jag både minifom (hjälper till med luftbubblorna i magen och hjälper dom små att prutta) och semperdroppar (goda bakterier) mot magknip och det funkade ganska bra. Som Bm sa, i stort sett alla barn har ont i magen, men det brukar ge med sig vid ungefär 3 månaders ålder.

• cattiwik
    Oonah skrev 2012-07-25 22:54:00 följande:
    Det blev en liten Theo den 19:e juli, trots att han var beräknad idag, den 25:e. Skönt att ha det gjort!  oonah.blogspot.se/2012/07/theo.html Det blev sugklocka, men sprack inte så mycket - för att vara sugklocka, sa de. Men när jag frågade hur det blev med bristningar så började hon rabbla upp olika underlivsdelar på latin, så jag slutade lyssna till slut och gosade med Theo istället, hihi! Men jag har varken sveda eller värk i underlivet, himla skönt! Fick däremot problem efteråt då jag läckte spinalvätska (!) i hålet efter EDA:n och fick en helvetisk huvudvärk. (Jag fick krypa fram) Fick göra en blood patch då de sprutar in blod i ryggmärgshålan, eller vad det nu heter, för att öka trycket igen. Den första funkade inte, men efter ett andra försök är jag nu huvudvärksfri efter 2 dygn. Tydligen händer det en på hundra, så jag är inte orolig att ta EDA igen. Jag hade bara lite osis. Jag vill inte skrämma nån.

Grattis till bebisen. Det där med läkande spinalvätska har jag oroat mig för på sista tiden. Har hört att huvudvärken är hemsk. Sist tog jag EDA men då visste j ag inget om denna trevliga biverkan. Nu är jag mer insatt och väldigt orolig att det ska hända om jag nu tar EDA igen.
  • cattiwik

Så länge bebisarna går upp i vikt ska man nog inte börja mixtra med ersättning. De suger för att anpassa mjölken efter deras behov och börjar man då ge ersättning så kanske mjölkmängden minskar. Prova istället med napp om det känns bra och ok. De har ju ett enormt sugbehov de små liven och är inte alltid ute efter mat =)

Imorgon är det BF för mig min har ännu inte haft nån känning på att det skulle vara en bebis på g.

• cattiwik
    Nicolee skrev 2012-07-27 13:54:06 följande:
    Igår slets det i tappen och i morse när jag va in på kontroll på fl va jag öppen 2 cm och 6 min mellan värkarna men dom är fortfarande inte så starka, jag ocj sambon har traskat runt på stan för att det ska komma igång sen tillbaka till fl kl 16 för att kolla om ngt mer hänt, annars tas hinnorna eftersom att hon har för lite fostervatten där inne. Läkaren sa iaf att det blir bäbis i helgen och att vi inte åker hem tomhänta :) vilken lycka att hon snart är här <3 det negativa är att det banne mig gör skit ont och ändå så var dom tydligen inte särskilt starka enligt läkaren haha hur ska detta gå :p
    Lycka till...hoppas att allt ska gå bra.
  • cattiwik

Det verkar som om många har problem med amningen. Trist!! Jag börjar också oroa mig för det nu. Men här är det fortfarande väntans tider då bebisen vill bo kvar i min mage.

• cattiwik

Hade bf 28/7 men ännu ingen bebis.

På tal om Minifom så gav jag sonen 20 droppar och semper när han var liten och det funkade bra. Vet dom som gett ännu fler droppar. Det är helt ofarligt. Man kan i princip ge hur mycket som helst. Min BM sa att man sällan ger 10 som det står på flaskan, för det är oftast alldeles för lite.

Så det är ingen fara att höja dosen på minifom.

Svar på tråden Juli bebis 2012