Oonah skrev 2012-07-25 22:54:00 följande:
Det blev en liten Theo den 19:e juli, trots att han var beräknad idag, den 25:e. Skönt att ha det gjort!
oonah.blogspot.se/2012/07/theo.html Det blev sugklocka, men sprack inte så mycket - för att vara sugklocka, sa de. Men när jag frågade hur det blev med bristningar så började hon rabbla upp olika underlivsdelar på latin, så jag slutade lyssna till slut och gosade med Theo istället, hihi! Men jag har varken sveda eller värk i underlivet, himla skönt! Fick däremot problem efteråt då jag läckte spinalvätska (!) i hålet efter EDA:n och fick en helvetisk huvudvärk. (Jag fick krypa fram) Fick göra en blood patch då de sprutar in blod i ryggmärgshålan, eller vad det nu heter, för att öka trycket igen. Den första funkade inte, men efter ett andra försök är jag nu huvudvärksfri efter 2 dygn. Tydligen händer det en på hundra, så jag är inte orolig att ta EDA igen. Jag hade bara lite osis. Jag vill inte skrämma nån.
Grattis till bebisen. Det där med läkande spinalvätska har jag oroat mig för på sista tiden. Har hört att huvudvärken är hemsk. Sist tog jag EDA men då visste j ag inget om denna trevliga biverkan. Nu är jag mer insatt och väldigt orolig att det ska hända om jag nu tar EDA igen.