• Tibell

Juli bebis 2012

skuttare : Lovis är vårat tredje barn och vi har två till på 5.5 och 3 år gamla.

3 åringen vill också att man ska sitta bredvid henne tills hon somnat så de gånger jag nattar själv brukar det se ut såhär

Storasyster får lov att se på tv eller spela data under tiden.

Sen nattar jag 3 åringen samtidigt som jag ammar Lovis ..då håller hon sig tyst nämligen

när 3 åringen somnat går jag och lägger storasyster med Lovis hängande på höften.. och sen är det Lovis tur

Lovis somnar runt 20. Då är det pyjamas, blöja och sedan lååång amning som gäller. mjölken rinner till många gånger under det passet så jag fyller upp henne ordentligt

sen sover hon i regel fram till 5 tiden då det är dags för mat och sedan somna om och sova mellan oss tills vi går upp på morgonen.

• Tibell

JWall : har du någon bild på det ?

Momster och jmst : fler med allergibarn :( ?
    Vad hade era för symtom ?

• Tibell

ni som ger ersättning..hur mycket äter dem ?

har insett att jag måste sluta amma nu..

Lovis är antagligen multiallergisk och jag äter en kost fri från mjölk ägg soja och alla sädesslag. och jag är spyless på den här kosten !!

dessutom reagerar lovis på pyttemängder och kräks då 20 gr om dagen samt bajsar slem 3 ggr i flera dagar och hon har inte råd med dessa reaktioner. Hon har ju problem men tillväxten. väger endast 4.2 kg och blir 4 månader om 4 dagar

• Tibell

tack !

Känner mig så elak som slutar amma och är kanske inte helt redo.. men känner ändå att jag kämpat på bra men så strikt kost men nu får

hon reaktioner titt som tätt ändå och jag tycker så synd om henne..

dessutom MÅSTE vikten bli bättre snart...

• Tibell

vi kommer vänta med smakisar till Lovis i minst en månad till..hon är 4 nu.

Vi måste först få bukt med hennes mage och vikt innan vi exprimenterar med mat.

• Tibell

vi har det väldigt enkelt med Lovis.

vi lägger henne i hennes säng, drar igång spelmobilen och hon somnar. ibland kan man behöva dra upp speldosan eller hjälpa henne med tummen/nappen...

som sagt..väldigt enkel.

kanske har vi denna turen som kompensation för alla allergier ??

• Tibell

Här hemma är väl inte sexlivet det mest aktiva som finns men minst 2 ggr i månaden försöker vi få till det. Men det är mest för mannens skull..jag skulle likaväl klara mig utan. Men för honom är det väldigt viktigt..

Nu har jag slutat amma helt och övergått till ersättning. Och jag saknar det redan :( känner mig så ledsen att behövs tvingas sluta när allt funkade så fint..
    men lillan måste upp i vikt nu. Vägde förra veckan 4.3.. Antar att hon är minst i gruppen ;)?
    Imorgon är det läkarbesök och pricktest. Får se vad det visar.
    Och har vikten inte förbättrats får de snart göra en grundligare utredning. Hon kräks fortfarande flera ggr om dagen och bajsar endast slem...känns inte helt ok...

• Tibell

här har vi en tös som bajsar grönt/grått som luktar död typ.. men men. Hon har bajsat slem sen hon föddes så detta är iallafall en liten förbättring

I fredags var vi hos läkaren med Lovis och sen vi började med ersättning hade hon gått upp 200 g på en vecka..kändes kanon

sen gjordes pricktest..visade på mjölk och ägg. togs även ett blodprov för att se om det finns mer...

annars rullar det på. Lovis är så himla go liten tjej... hon är verkligen avgudad här hemma

• Tibell

momster : vi har fått hem neocate spoon som är en gröt men som innehåller samma saker som hennes ersättning. så den kunde vi börja med om vi ville..

Vill helst vänta tills hennes mage läkt ordentligt innan vi sätter igång.

Men sen ska vi göra som er. En sak i taget och gärna en vecka minst innan vi börjar med bästa sak.. och inte börja med de livsmedel hennes storasyster är allergisk mot

• Tibell

Sladdis : Lovis vände också från rygg till mage idag ;) mage till rygg har hon kunnat länge...säkert en månad men rygg till mage har hon kämpat med ett tag nu !

Svar på tråden Juli bebis 2012