Juli bebis 2012
Elias är också tandlös
Elias är också tandlös
Jättefint kort!
Men Elias ställer sig ju upp själv på gåstolen och går, konstiga BVC är ibland!
Skuttare, började igår med att ge två mål mat, lunch och middag. Innan dess har jag gett gröt till middag, men nu är det ändring på det
Usch vad hemskt det låter grahnkotten. Krya på er!!
Anjiali- låter som Elias! Men han tar fortfarande bara några steg längs med saker, ställer sig upp själv vid sin brio-gåvagn och går! Sjukt gulligt dock
Angående sömn, Elias somnar allt mellan 19:30-20, sen sover han bra med ett litet uppvak på natten, oftast pga att han vänder sig till mage och sedan ställer han sig upp och är otröstlig. Måste man ta upp honom och krama honom och lugna ned honom. Sen somnar han om och sover till 5:30-6, sen är han PIGG!!! Argh jag är ju trött då!!
Lilla E sover inte heller som förr. Han har svårare att komma till ro på kvällen,ger honom ersättning, sen lägger jag honom i sin säng, då vänder han sig om direkt och gnäller, då får jag lägga min hand på hans bröst och få honom till ro. Det brukar gå bra (somnar runt 19:30-20). Sen sover han som en stock till kl 3:00 (typ prick det klockslaget), då vaknar han upp jätteledsen och står upp i sängen. Tar upp honom och försöker få honom att komma till ro, vilket han gör, men så fort man lägger honom i sängen börjar han gråta och skrika och vända sig om. I helgen höll han på så i 1-2h. Till slut gick sambon upp och gjorde en omgång ersättning (ca 200ml) som lilla E fick i sängen. Då tog han flaskan själv och drack tills han somnade. Så vår nya grej är att när han vaknar kl 3 får han en omgång ersättning att dricka i sin säng. Sedan Sover han till 5:30-6 då är han pigg för dagen....
Ska börja med majsvälling och ser om det mättar mer. För ersättningen han får kl 3 dricker han upp!!
Jag blev ju gravid nu innan min mens kom tillbaka efter lilla E. Så på min första ägglossning efter E så blev vi gravida och mensen får jag inte se än på ett tag. Gick idag in i vecka 14 med nästa bebis, så sjukt overkligt fortfarande ävenom jag nu sett den lilla på kub-testet
Detta med bebisar och sömn...Elias somnar runt 8 efter en flaska välling. Runt 2-3 vaknar han ledsen och då ger vi honom en flaska välling till som han dricker själv i sin säng och somnar sen. Kl 5:30-6 vaknar han för dagen...
Hur har ni andra det på natten nuförtiden?