Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Här börjas det jobba i september. Maken blir hemma året ut och sen blir det inskolnig efter nyår. Sista barnet och det känns vemodigt. Stora tjejen började jag jobba när hon var 10 mån för det var min enda chans att få tillbaka jobbet eftersom jag blev arbetslös när jag var gravid. Det kändes jättetidigt. Lite panik då jag jobbar skift och hon var supermammig i separations fasen. Men allt gick bra!!! Nu vill jag dock njuta av mammaledighet lite längre

• skuttare

Supersnorig bebis här idag. Stora tjejen var på dagis igår och förra veckan. Igår em efter att jag hämtat så ringer de för att meddela att de har ett konstaterat fall av rs så nu får stora tjejen vara ledig. Natten har inte varit rolig och värre blir det väl, speciellt om det är rs och inte en vanlig förkylning. Stora tjejen har varit förkyld och jag har nån skit som sitter i luftrören. Hostar som en tok! Hoppas bara det inte är rs!!

• skuttare

Äter era bebisar ett eller två mål med lagad mat per dag? Är det runt 8 månader man inför två eller hur är det? Glömmer så fort:-S

• skuttare

Kul att se hur alla gör med maten!! Jag har tänkt amma bortåt året lite grann men nu äter hon två grötmål och ett mat. Känns ju bättre att ge mer mat och mindre gröt då kan jag tycka. Börjar nog med det om ett par veckor. Ligger lite efter de flesta här då min är född 29juli

Vår dotter har äntligen börjat somna av sig själv i sin säng på kvällen om man ligger bredvid . Det är skönt och underlättar ju väldigt

• skuttare

Oj vad era bebisar kan!!!!! Min blev 7 mån den 29 feb och är fullkomligt nöjd med att sitta still och räjsa i gåstolen. Säger dada. Har inte rullat från mage till rygg än precis som sin syster i samma ålder. Sover helt okej med ca 2 uppvak för mat och några stoppa i nappen, men är fruktansvärt sugen på att bli av med nattamningen. Storasyster sov hysteriskt dåligt i denna ålder, mitt i separationsångesten. Så jag hoppas bli av med nattamningen om ca 1-2 mån.

• skuttare

Det låter jättejobbigt sladdis! Hur har natten varit? Jag skulle nog ringt eller åkt till nån på barn som kunde ta hela bilden och hjälpa till att utröna vad felet är.

• skuttare

Sladdis: va skönt!! Det är ju säkert nåt med det som stör sömnen tror jag. Gött om man kommer till rätta med det. Det brukar kännas så skönt bara man har fått en plan

• skuttare

Min lilla har äntligen börjat med att inte äta varje natt. Jag törs knappt säga det men nu sover hon bättre än vad hon någonsin gjort!! Hoppas detta håller i sig. Står i startgropen till en ny fas så vi får väl se hur länge detta varar:-S

• skuttare

Min blir 8 månader imorgon och jag har inte fått nån mens alls än. Väldigt skönt tycker jag då barnafödandet är klart nu!! Ändå ammar hon bara två ggr om dagen så jag antar att det bara är en tidsfråga. Provade minipillret cerazette i 5 månader och jag slutade för ca 1 månad sen. Jag har inget positivt att säga alls. Arg, hungrig och noll sexlust vad de som hände mig . Nu mår jag bra igen!!

• skuttare

Nu vaknar min lilla tidigt på morgonen och är jättepigg! Men hon är ju mitt i ett utvecklingssprång så jag antar att det är det som spökar. Hon har ju sovit bättre än nånsin innan det. Jag hoppas att nattamningen kan fasas ut bara hon Kommer ur denna fasen. Skönt om man kunde få slippa det. Det tråkigaste är att amningen nog kommer ta slut helt och hållet då. Känns som mjölken försvinner fort nu alltså. Hur har ni andra det med amningen?

Svar på tråden Juli bebis 2012