Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

tundra skrev 2012-12-30 08:28:44 följande:
    Jodå. Gör på havregryn och tillsätt en tsk mortlad/fint krossat paltbröd. Från 6 mån. Då täcker man järnbehovet.

De "receptet" fick vi på BVC så vi kan göra egen gröt. Smidigt !
  • chess07
    anjiali skrev 2012-12-30 09:24:43 följande:
    Vad är paltbröd ???

Bröd med blod i! Äckligt men järnet ör väldigt viktigt för dem små så därför är de bra att ge :)

Vi tänkte börja göra den gröten till lilleman
  • chess07

Här vaknar lilleman 8-9 sover igen ca 30 min-1h vid 10-11 ca och sen samma vid 14-15. Sover för natten vid 19. Har inga problem med att natta honom än iaf.

Vi bytte till sittdelen vid 4 mån då han var mer nöjd med att få halvsitta lite. Har åkpåsen i och han sover så gott i den ute på fm! :)

Han sitter själv sen ca 2 v tillbaka! :)

• chess07

Jag blir så less... Vi fick ställa in dopet förra helgen pga flera sjuka i familjen.

Bokade in imorgon istället. Hade som tur var inte lagat någon mat än. Vi är bara närmsta familjen som ska va med, 9 vuxna och 4 barn. Inatt fick Arvid feber...!! 39 grader och är jättekinkig... Hoppas de är bättre imorrn annars får vi ställa in igen..!

• chess07

Jag blir så less... Vi fick ställa in dopet förra helgen pga flera sjuka i familjen.

Bokade in imorgon istället. Hade som tur var inte lagat någon mat än. Vi är bara närmsta familjen som ska va med, 9 vuxna och 4 barn. Inatt fick Arvid feber...!! 39 grader och är jättekinkig... Hoppas de är bättre imorrn annars får vi ställa in igen..!

• chess07

Men va många som haft problem att få barn... Är så glad att ni har era små !

Det är så man skäms när de går på första försöket..

Vi hade dop i lördags och det gick jättebra! Lilleman var så duktig och maten vi lagat var toppen !

Nu är vi äntligen hemma igen efter att ha varit med familjen nästan 1 månad!

Vi skrev om barnmat förra veckan och jag lovade nån (?) att kolla va en "bok" hette som vi fick från BVC. Den heter "barnmat-råd och recept" skriven av Carina trädgårdh tornhill

Jättemycket bra recept och tips i den!

• chess07
    FruSandra skrev 2013-01-08 11:47:10 följande:
    Millifjor

Tyvärr så får man inte hjälp (Ivf) om man har barn.. Helt värdelöst... De enda (?) man kan få är pergotime... Typ..

Lycka till på jobbet :)

Själv skulle ja vilja ha ett kväll/helg extrajobb vid behov...

De låter konstigt. Jag känner en som fått ivf med andra barnet, dem fick de även med första.
  • chess07
    FruSandra skrev 2013-01-08 18:30:14 följande:
    Chesa

Men då va de väl att de hade ägg kvar i frysen?

Det vet jag iof inte. Vet att hon gjorde ivf i våras och fick mf i v 12 och gjorde igen i höst och det har gått vägen än så länge.

Dem är från Värmland men har åkt ända till Uppsala för att göra ivf.
  • chess07
    grahnkotten skrev 2013-01-09 13:56:37 följande:
    Vilken gröt använder ni till små? Jag ger Melvin sempers milda havregröt, ger en smakportion om dagen och han är stenhård i magen stackarn. Ger honom också Katrinplommon flera gånger om dagen! Men det kommer ingen, eller det har kommit en lite harplutt på 4 dagar! Och innan dess var det en vecka sedan.. :( funderar på om nestles är bättre? Någon med erfarenhet kring detta?

Vi ger nestles milda havregröt då jag tyckte sempers bara smaka vetemjöl, han dricker vatten till och är fast i bajset men inte hård!

Har du provat att stoppa in febertermometern? De brukar stimulera så de bajsar, annars är mitt tips microlax...
Svar på tråden Juli bebis 2012