Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Här har vi tagit tag i sömnen nu! Lilleman vaknar varje till varannan på natten så nu orkar jag inte längre.

Vi lägger honom vid ca 19 och lägger handen på och stryker lugnt om han protesterar. Tar bort handen när han är lugn så han lär sig somna själv. obs! Tog ca 15 min igårkväll, fick mat när han vakna vid halv 1 inatt sen lade jag handen på honom resterande gånger som han vaknade till, somnade då om nästan omedelbart, jag hann ta bort handen några av gångerna! Åt sen igen vid halv 7 och sov till ca 8 som vanligt.

Ska bli spännande och se om det funkar att göra såhär ! Utvärdering om 1 v!

• chess07
    JWall skrev 2013-01-10 13:29:06 följande:
    Chess: var han ledsen/arg under dom 15 minuterna? Jag är lite sugen på att pröva den där metoden. Men Peps blir så jäkla arg när han inte får komma upp så det känns som att han aldrig kommer lugna ned sig.

Hur dags lägger ni era små för natten? Är 18.00 tidigt?
    Första gången jag provade det innan jul satt jag ju 40 min med honom då var han rätt arg emellanåt, men lugnade sig mellan varven, därför orkade jag fortsätta.
    Igår var han inte arg utan protesterade mer på att han inte fick komma upp, inte hysteriskt! Blir dem hysteriska ska man ta upp dem och sen lägga ned igen när dem lugnat sig.
    Han lät mer som i ett "mantra" igår, precis som han kom in i ett läte och inte kunde sluta ;)

• chess07
    enilorac81 skrev 2013-01-10 17:31:25 följande:
    Chess07- kul att du hittat en metod som funkar för er. Jag körde ju 5-min och den funkade bra på Elias. Han somnar alltid runt 19:30-19:45, kan vakna till en gång per natt, då går jag upp, pussar honom och säger godnatt, ibland får jag göra det 2ggr innan han slutar snacka. Sen har han sovit till 7-9 på morgonen beroende på hans humör

Vi vet ju inte om det kommer göra att han vaknar mer sällan än... Jag vill inte sluta ge nattmat helt än, tänker ge ert mål efter 12 om eller när han vaknar. Sen är det handen som gäller ;)

Inatt ska ja lägga mig i soffan efter att han ätit så får sambon ta honom resten av natten så ja får sova...
  • chess07

SessanM vi har pipmugg med handtag och det fungerar toppen! Han har svårt att ta nappflaska men inte muggen! Han kan tom lyfta den och dricka lite själv ;)

• chess07
    AnnaKaffekanna skrev 2013-01-11 13:01:36 följande:
    Jo det kan ja ju göra. Min dotter som snart är 5 år var inte lika glad i mat som min son hihi, så jag e inte van.

Vad ger ni era barn att dricka till måltiden? Jag ger vatten i pipmugg och flaska. Sen ammar jag efteråt.

Vatten får han i pipmugg, onödigt att lära dem att dricka söta drycker redan. De kommer dem ändå vilja ha tillräckligt av när dem blir större! ;)
  • chess07

Duktiga nu är som tagit tag i kosten!

Jag gick ju ner alla mina gravkilon (16) på bara 1 mån drygt men sen har jag ju kärlekshandtag sen innan ;)

Har börjat gå mer nu igen och idag tog vi årets första tur på långfärdsskridskorna! Sååå härligt! :)

• chess07

Tyvärr är de så att vi får i oss massa skit genom maten som vi inte vet om. Köp ekologiskt så långt de går för barnens skull...

Vi fortsätter med nestle då det inte var mycket i den. Dem rekommenderar att inte ge mer än 3 portioner om dan, å de gör man ju inte när dem kommit igång med maten.

Sen har vi oxå tänkt göra egen gröt , vi ska komma igång och äta gröt själva igen så då blir de naturligt att göra till honom oxå (fast med paltbrödet i)

• chess07
    EllaBella02 skrev 2013-01-13 09:14:18 följande:
    Va bajsig den här febern är! 38 nu på morgonen när vi vaknade : ( Hoppas det blir bättre under dagen annars får jag ringa BVC imorgon : (

Stackars liten.... Hur länge har febern hållt i sig nu då?

Hoppas de blir bättre snart!
    anjiali skrev 2013-01-13 08:04:21 följande:
    Vet inte ens om det finns paltbröd här ð??®ska kolla !!!

Har förövrigt missat vad ni pratar om men uppfattar det som de upptäckt tungmetaller i barngrötar med vete ???? Har jag rätt ??? Får googla lite sen.

Är ris/majs gröt ok ????

Jag tror inte vi ska snöa in på järnet i gröten, havregrynsgröt innehåller järn naturligt. Ge c-vitamin till så främjar man upptaget av järn som dem får i sig!

Får dem en allsidig kost annars så tror ja de går bra!

Ge inte mjölkproduktion till för kalcium hämmar upptaget av järnet.
Svar på tråden Juli bebis 2012