Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Jamtlandstaus: Var det på BVC de sa att det var ok med dubbel dos Minifom? Matteo är imorgon fem veckor och har fortfarande ont i magen. Förstår inte var all denna luft kommer ifrån. Det sprakar konstant i blöjan och på nätterna ligger han och knorrar och ålar sig vilket gör att jag inte kan sova. Igår var jag så trött att jag bara lipa och då sa gubben att han skulle ta hela natten. Så han har legat i soffan med Matteo på magen hela natten och bara väckt mig när jag behövt amma. Känner mig som en ny människa idag. Får nog också ta och prova dubbel dos Minifom.

Hoppas du får rätt på amningen. Gissar att de redan tipsat dig om Purelan bröstvårtskräm. Den hjälpte mina bröstvårtor.

• Sladdis

Fru Sandra: Haha. Måste hålla med. Matteo blir fem mån imorgon och nu byter vi till stl 3 plus att han håller på att växa ur kläderna i stl 56. Han är ju snart inte bebis mer.

• Sladdis

Millifjor: Usch stackars dig. Hoppas du blir bättre snart. Du får kanske ha en omgång penicillin.

• Sladdis

FroggyL: Skönt att Simon gått upp. Det måste ju ta bort en massa oro. Trist att det inte fungerade med amningen eftersom du ville amma men Simon mår ju bättre så här. Dessutom finns det inga garantier för någonting. Jag helammade min 11-åring i sex mån och han fick komjölksallergi medan en massa av mina vänner flaskmatade sina barn och de har inga allergier. Kan också tillägga att min 16- åring ofta låg på magen men han fick ändå ADHD. Så jag tar det mesta med en nypa salt.

• Sladdis

Köp Purelan på Apoteket. Den krämen räddade mina bröstvårtor. Lufta mycket också.

• Sladdis

Grahnkotten: Jag fick också KS och vi hade sex efter 2,5 vecka. Man ska ändå vara försiktig pga infektionsrisken. Min BM rekommenderade kondom. Kör på!

• Sladdis

SaJo81: Min mjölk kommer också med stort tryck och Matteo sväljer mycket luft. Brukar försöka rapa honom ibland flera gånger under amningen så att inte all luft måste passera tarmarna. Man kan också handmjölka ur tills utdrivningsreflexen kommer och lite till för sen är trycket inte så stort.

Svar på tråden Juli bebis 2012