Inlägg från: SommarDahlia |Visa alla inlägg
  • SommarDahlia

Juli bebis 2012

nu är mitt illamående oxå här. Mådde illa typ fram till vecka 20 sist och hoppas slippa det nu. Än så länge är det hanterbart men det kom som ett brev på posten igårkväll. Blir väl att ringa BM för inskrivning nu snart så jag kan få lergigan comp.

• SommarDahlia

jag är normalviktig och gick upp nästan 30kg med sonen men hade gått ner alla utom två efter typ 5månader. men då struntade jag fullständigt i vikten å såg det lite som en chans att äta vad jag ville. Ska verkligen försöka undvika det denna gången då mina knän pajade.

• SommarDahlia
    AnnA1985 skrev 2011-11-17 15:11:05 följande:
    Känner likadant när jag är på ett ställe med mycket folk :p
    Bara tur att jag kan behärska mig på min praktik där det är psykiskt sjuka människor de jobbar med.
    Fast där tar jag inte åt mig, trots att jag igår blev kallad "Gör nåt åt det då, ditt jävla svin!!" när jag sa att jag önskar att jag kunde få bort vårdtagarens röster.  
    På nåt konstigt vis känner jag mig lugnare när jag praktiserar, weird!
    läser du? isåfall vad? låter spännande med praktiken!
  • SommarDahlia

har provat seaband, postafen, lergigan och lergigan comp. Inget funkar bra men lergigan comp kan ta bort topparna på illamåendet. Mår riktigt piss, orkar knappt prata och är en rikitgt surapa helatiden. Riktigt jobbigt! Jag läser och har just nu praktik så jag kan verkligen inte vara hemme eftersom vi måste ha alla våra timmar men jag har sån ångest eftersom jag mår så sjukt dåligt! Sist höll det i sig till v. 20. Hoppas innerligt det inte gör det denna gången!

SVårt att glädjas åt fröet när man mår såhär!

• SommarDahlia

Nu skulle jag egentligen vara på min praktik men jag mådde så illa å va alldeles svimfärdig å kallsvettig så jag fick bli hemma :(
    tydligen kan B vitamin funka på illamående, så idag måste ja ta mig till apoteket å köpa det. Fanns några att välja mellan. Beviflex forte som innehåller 4 olka B vitaminer och pyridoxin recip som bara innehåller en, men den viktigaste, B vitaminen. Med pyridoxin ska man dock bara ta en halvtablett 3 ggr/dag å beviflex en hel tablett 3ggr/dag.

Ska uppdatera er när jag provat!

• SommarDahlia
    MLT skrev 2011-11-21 10:53:45 följande:
    Har bara skrivit om det i Facebook-gruppen, men har fått färgade flytningar på pappret i fredags kväll. Har haft två missfall tidigare som båda börjat med pytteblödningar så jag kände direkt att allt hopp var ute. Fick komma in på gynakuten lördag morgon då jag även hade ont på vänstersidan, men det var iaf inte utomkveds. Däremot är hinnsäcken för liten - 11mm vilket motsvarar v. 5+3, jag vet helt säkert att jag minst var i v. 6+1, det skiljer alltså 5 dagar. Igår kväll fick jag en färgad flytning igen, men alla symptom är kvar, känns som att jag befinner mig i en känslomässig berg- och dalbana!
    Men att de skiljer 5 dagar mot vad du tror kan ju bero på att ägget inte fäst förrän senare, det tar ju faktiskt några dagar så allt hopp behöver absolut inte vara ute! håller tummarna för dig!
  • SommarDahlia

idag bokade jag tid till ett tidigt UL på emma ultraljudsklinik i malmö. Ska dit på måndag och är då 8+1, hoppas så att allt ser bra ut!

Igår tog jag ett tråkigt beslut. Jag håller just nu på med praktik i min utbildning men mår så otroligt dåligt att jag valde att hoppa av praktiken och göra den senare, ev. nästa höst. KÄnns skittrist eftersom jag trivdes jättebra och har egentligen inte alls lust att ligga efter i min utbildning men jag har under tiden jag varit där hunnit samla tillräckligt med fakta för att kunna göra uppgiften vi ska lämna in så jag behöver bara befinna mig på praktikplatsen sen utan att slita med nåt mer, men ändå surt.

Idag mår jag dock lite bättre, har nämligen upptäkt att kombinationen av lergigan comp och beviflex forte dämpar mitt illamående, så det rekomenderar jag starkt! har kollat och det är helt okej att blanda dessa! Nån annan som provat denna kombi?

• SommarDahlia
    Sladdis skrev 2011-11-22 14:09:24 följande:
    Vad är beviflex forte? Är de också på recept? Är nyfiken för imorgon kl 13 ska jag äntligen få hämta mina Lergigan comp och jag vet ju inte hur de kommer att hjälpa. Har inte kunnat gå till jobbet denna veckan pga illamåendet.Kräks
    förlåt, såg nu att det heter Beviplex forte och inte Beviflex :)
    Nej, det är itne recept, det är B vitaminer. Tydligen har det visat sig att många med svårt illamående lider av B6 brist. Beviplex innehåller 15mg B6 och tre andra Bvitaminer. Finns även några andra B6 vitaminburkar men de innehåller ofta mer B6 men gravida rekomenderas 10-25 mg 3ggr/dag. 

Lergigan comp hjälpte förra graviditeten men denna gången var det värdelöst, men tillsammans med B6 blev det riktigt bra. Jag tar 1 tablett av varje sort kl. 6, 12 och 18.
  • SommarDahlia
    bevingad skrev 2011-11-22 14:13:59 följande:
    Hur mycket kostar det där? Är det vanligt UL eller vul?
    kostar 1000 kr, rätt dyrt i mina ögon men jag behöver bekräftelsen och det är i stort sett omöjligt att få tid hos privat gyn här i min hemstad.
    Vet inte vilket det blir, stod att det oftast är vanligt men ibland vaginalt. Bara jag får se en levande bebbe *hoppas hoppas* så får det va vilket som :)
  • SommarDahlia
    stinurt skrev 2011-11-22 23:33:50 följande:

NEJ!

Nu, när jag var på toa fick jag en liten blödning...

blir såklart fruktansärt orolig p.g.a. tidigare missfall!!! Hoppas att det bara är lite och sen försvinner för jag orkar verkligen inte med ännu ett missfall!

Jag fick oxå det igår kväll. Verkligen yttepytte rött blod, typ en droppe. Det var inte slemmingt eller tjockt som det brukar vi mens utan mer som om det kom från ett litet sår, och sen kom inget mer. Kände efter både igår sen och idag men det är precis som om blodet kommit nån annanstans ifrån, det är helt bortblåst. Fattar ingenting.
    Nån annan som haft det så?
Svar på tråden Juli bebis 2012