• JWall

Juli bebis 2012

Vi provade att ge två teskedar gröt imorse och han var inte svår på att äta det. Man kan alltså öka en tesked per dag ungefär? Det är det jag var osäker på hur snabbt man kunde öka.

Känns så skönt att kunna fråga alla erfarna mammor och första gångs mammor också förstås om råd och tips. :D

• JWall

Vi har ju också introducerat gröt och det resulterade i en ledsen bebis igår pga av magont. Så pappan och jag fick improvisera. Till slut så bajsade han och somnade.
    Kanske får pröva att ge lite katrinplommonpure så att det blir lite hjälp.
    FruSandra: jag tror också att det är en utvecklingsfas. Kanske är så att Lill killen vill ha lite extra närhet? Bara ett förslag. Förstår vad du menar nät man känner sig otillräcklig. Men det är du inte! Det ändrar sig säkert snart igen.

Krya på er alla bebisar. Det är hemskt när de små liven är sjuka. Kramar!

• JWall

Vi har också haft dop idag! Med ca. 80 gäster. Vi kunde inte dra en gräns. Det blev verkligen jätte lyckat och Lill killen skötte sig kanon bra. Drog upp rosetterna på dopklänningen som min mamma så omsorgsfullt knutigt. Nöjd var han iaf. :) nu sover han helt utslagen på mormors säng och vi har blivit bjudna på middag Av Mormorn. :) fick så bra hjälp i köket av mamma, svärmor och mammas kompis under hela dopet. Guld värda!

Hoppas att alla bebisar Kryar på sig. Det är det värsta som finns när de är sjuka.

Nu ska vi försöka ta oss hem och sova så vi orkar med julmarknad på Ekenäs slott imorgon : )

• JWall

Trolla: hoppas det gick bra med dotterns röntgen och att det inte är något allvarligt! Jag undrar om det var du som länkade till leksaks älgen för några veckor sen? Eller var det någon annan?

Kram!

• JWall

Min lilla kille har vaknat varannan timme för mat i en vecka. Från att ha kunnat sova åtminstone 4 timmar på raken till det här..

• JWall

Vi hade en liknande natt som igår. Sov två timmar och sen vaknade han för mat. Hade även lite vaken tid runt klockan 2. Han låg där tyst och tittade på nattlampan.. Sötnos! Somnade om efter ett tag :)

Skickar lite styrka till er som är trötta efter vaken nätter med bebisar! Kan det vara någon fas som de är inne i eftersom det är många som sover såhär?

• JWall

Är det någon mer än jag som ständigt är hungrig? Börjar bli orolig här att det är nått fel eller kan det bli så när man ammar?

Läste lite på nätet förut innan vi gick ut på julmarknad om det här med kyla och bebisar. Hos oss har det varit ca. 8- idag. Tog på Lill killen extra tröja, overall, tossor, vantar och bäddade ner honom i åkpåse med täcke. Toppade det med locket på med uppfälld sufflett. Kontrollerade ofta om han var varm/kall. Men han tycktes ha det bra. Liiiite varm kanske. Såg i också till att han inte blev kall i ansiktet :) sov gott i vagnen!

• JWall

Grahnkotten: då är jag inte ensam iaf. Det är nog så att jag måste bli nogare med att äta lunch så jag får i mig tillräckligt. Har inga tips mot kyla i ansiktet. Får se om det kommer några bra tips här :)

• JWall

8545g och 65cm idag på BVC 5 månader. Nu väntar vi på om han får feber efter sprutorna. Än så länge är han som vanligt, men det kommer nog kanske...

Svar på tråden Juli bebis 2012