Inlägg från: cattiwik |Visa alla inlägg
  • cattiwik

Juli bebis 2012

Cizzi86 skrev 2012-08-11 14:13:36 följande:
    Min syster tipsade mig om att öka dropparna för det hade de sagt va ok på hennes bvc så det gjorde jag. Samkör även med semper. Tycker nog det blivit bättre. Igår va vi hos vårt bvc och hon tyckte inte det lät så bra att öka när dey stod 10droppar på flaskan och även i fass så ska testa och köra tio igen men märker jag att det blir värre så ökar jag igen!kan väl inte va så farligt....många av er har ju fått rådet att öka dosen.

Verkar som om du fick det svaret från BVC för att de kanske inte vet. Har hört dom som ger både 30 och 40 droppar. Själv gav jag 20 till sonen. De på BVC sa att det inte gick att överdosera. Sen gav jag inte innan varje måltid då han åt så ofta från början. Tror jag gav 5 ggr om dagen jämt fördelat. Utöver det fick han semper droppar 1 gång per dag också.
  • cattiwik

Nu har äntligen våran dotter kommit. Hon föddes igår 12/8 kl. 18.29. Bf+15. Allt gick bara bra och vi ligger nu på bb och tar det lugnt.

• cattiwik
    Sladdis skrev 2012-08-13 22:55:22 följande:
    Cattiwik: Grattis till flickan. Måste varit jobbigt att gå så långt över tiden?!

Tack. Ja med sonen gick jag över 18 dagar så hon var ändå snabbare :)
  • cattiwik

Ger ni era barn napp? Jag började idag. Moa är 2 veckor imorgon. Har inte velat pröva innan eftersom hon varit lite dålig på att få rätt grepp när hon ammar, men hon bor vid Nina bröst på kvällen och dom måste få vila.

• cattiwik

Ni har redan så stora barn. 2-mån kontroll??. Vi var på 2 veckors kontroll igår =)

• cattiwik

När började ni märka av att era barn hade ont i magen? Moa blir mer och mer missnöjd när hon är vaken, men jag vet inte vad det beror på. Hon vill bara vara vid bröstet men efter att hon själv slutat äta så är hon ändå inte nöjd. Hon går upp bra i vikt så jag tror inte att det är problem med för lite mat. Men hon äter sällan länge utan vill småäta hela tiden. Hon är som sagt 2,5 vecka just nu.

Har funderat lite på om magen kan krångla men jag tycker inte det verkar så. Då brukar dom ju spänna hela kroppen och man märker att de kämpar för att kunna prutta.

• cattiwik

Efter en sömnlös natt med en tokförkyld liten tjej så har hon också sovit mest hela dagen. Från ca 11-18.30 med lite ätande. Blir nog en till vaken natt skulle jag gissa. Jag som är tok trött. Hon är så täpp och snorig/slemmig. Vart et besök till doktorn idag för att kolla så det inte var nåt allvarligt. På tal om vikt så går jag ner massor när jag är gravid och ammar. Gick upp 5 kg när jag väntade sonen och när han var ca 3 mån vägde jag 15 kg mindre än innan jag vart gravid. Nu med dottern gick jag också bara upp 5 kg och väger nu 7 kg mindre än innan jag vart gravid och hon är bara 2,5 vecka gammal. Tyvärr höll det inte i sig sist utan jag gick upp allt igen. Denna gång kanske jag anstränger mig och försöker behålla viktminskningen. Det är svårt att behålla då jag eg inte gör nåt för att gå ner förutom att amma. men jag ska inte ha fler barn så nu måste jag hitta nån annan bantningsmetod än att vara gravid och amma barn :) Det är en så jobbig metod i längden ;)

• cattiwik

Helt otroligt nog sov hon ändå inatt. Det var som vanligt med amning drygt varannan timme, men det har inte vakentid och grin som igår. Jag äter väldigt mycket skräpmat och gör det fortfarande, men droppar ändå i vikt. Tror jag äter mindre portioner. Tappar som lite suget rör mat när jag ammar och är trött. Men nog äter jag och snaskar en del. Ett tag gick jag ner 1 kg om dagen, men det har lugnat ner sig. Jag går ju ner under graviditeten också, eftersom jag bara gick upp 5 kg, och bebis och allt annat väger väl mer än så. Men men...jag vet ju tyvärr att detta inte är bestående. Vill jag behålla viktminskningen så måste jag kämpa sen annars kommer allt tyvärrvt tillbaka.

• cattiwik

Moa är jätte täpp. Hon vaknar i panik på natten när hon inte kan andas. Jag ger hon numera nezeril till natten även om det är från 1 mån och hon bara är 3 veckor (imorgon). På dagen kör vi koksalt och nässug. Får ut massa snor. Sen försöker jag få henne att sova högt med huvudet med hjälp av en kudde under madrassen. Med sonen använde jag både minifom och semper droppar. Nu kör vi bara semper. Moa har inte fått ont i magen ännu. Vem vet hon kanske inte får det. Men på bvc sa det att man ändå kan ge semper droppar om man vill. Det är goda bakterier som är bra för magen oavsett magknip eller inte.

• cattiwik

Ni som har barn som använder napp, har det funkat bra på en gång? Har det varit lätt att få barnet att ta nappen eller har ni fått truga med den?

Svar på tråden Juli bebis 2012