Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Vi bytte till en britax multi tech redan när han var 3 1/2 månad då han avskydd babyskyddet! Han var såpass stadig så vi kunde göra det.

Sen rekommenderar man att byta från babyskydd till bilstol 2 så snart de kan sitta så då det mycket säkrare när dem sitter upp än när de halvsitter/ligger som de gör i babyskyddet!

• chess07

Eken de där har jag oxå hört. Arvid vägde ca 7,5 kg när vi bytte och kunde sitta som en fällkniv utan att ramla åt sidorna ;)

Viktgränsen är bara en rekommendation som man kan avvika ifrån.. De finns ju små som inte väger 9 kg förrän dem är över året eller tom 2 år. Dem kan ju inte sitta i babyskyddet tills dess..

• chess07

Fy för sjuka...! Nu har sambon legat i 39,5 grader sen i fredagskväll och nu är de min tur...! Hoppas sambon blir bättre nu för vovven måste ut och lilleman underhållas...!

Hoppas han klarar sig från dehär..

• chess07

Emmizen mindre än 2 ggr per dygn brukar va en bra gräns.. Man får känna på blöjan ofta och uppskatta...

• chess07

fy nu måste jag klaga...
    Både jag sambon och lilleman ligger i över 39 graders feber...!
    Lilleman har modet uppe trots hög temp, men fy vilken sjukstuga!
    Tur att vovven är snäll och står ut med att bara komma ut snabbt för att uträtta sina behov...!
    Vi har aldrig använt nässug pga det som andra hört också... Har använt bröstmjölk och droppat i näsan vilket fungerat toppen!
    Krya på er allihop!!

• chess07
    EllaBella02 skrev 2013-01-29 14:09:42 följande:
    Tusan vad tänder alla era bebbar får! Här är inte en tand i sikte! : )

Haha håller med! Inte tillstymmelse till tand här heller!
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2013-01-29 14:09:42 följande:
    Tusan vad tänder alla era bebbar får! Här är inte en tand i sikte! : )

Haha håller med! Inte tillstymmelse till tand här heller!
  • chess07
    skuttare skrev 2013-02-01 19:18:21 följande:
    Har de flesta här inne kvar nåt eller flera nattmål? Väntar ni med att vänja av dem eller har ni tänkt att ta tag i det snart?

Vi har fasat ut nattmålen. Började med att han bara fick amma när han vakna till vid 00 och när se kändes ok och han sov till 05 -06 efter de så drog jag ut på 00 målet till 03 ca och en natt lät jag bli det med. Inga problem alls har det varit!
  • chess07

Annakaffepanna! Jag har oxå tänkt delamma till ett år om lilleman vill villsäga ;)

Svar på tråden Juli bebis 2012