Juli bebis 2012
Här är en till som inte reser sig alls! Vi har sängen kvar i högt läge. Kommer nog få ha ett tag till ;)
SaJo81 - de gör nog inget att du ger det ibland men det är bra och tänka på saltet i halvfabrikat. Barn under 1 år har inte färdigutvecklade njurar och då kan de skadas av för mycket salt.
Nu har vi varit på VC med lilleman då han pipigt och rosslat i andningen i två v sen vi var sjuka. Ett litet pip på vä lunga så nu har vi fått en inhalator hemma att använda v.b...!
Vi har en britax multi tech II, lilleman sitter jättebra i den!
Vi köpte den eftersom man kan ha den framåtvänd oxå, det kan tänkas att den är tung att ha framåtvänd men det visar sig hur vi vill göra när det är aktuellt !
Stolen kan man vända framåt och spänna fast med bilens bälte och använda 5 punkts bältet upp till 18 kg.
Jag säger som granhkotten, om den skulle va farlig skulle den aldrig få säljas som framåtvänd.
Min personliga mening är att när man väl vänder barnet framåt så kan de sitta på kudde med ryggstöd. Vi vill ha honom bakåtvänd så länge det går för säkerhetens skull.
Nu undrar ni varför vi köpte britax då som går att vända framåt ;)
Vi valde den för att lilleman sitter väldigt bra i den! Bra nackstöd som kan justeras. Sen får vi se, kanske det är ett syskon som får den som bakåtvänd när han ska sitta framåt istället. Jag är inte främmande för att använda den framåt iaf :)
FruSandra, dem på 1177 har jag inte mycket för.. Idioter som ger sådant tips!!
JWall är de en till som ratar gröten????
Vår vägrar gröt nu!!!!
Så vi vill oxå ha tips och turkisk yoghurt va ju inte dumt..
Vi har provat soya yoghurt och den går ned!