Juli bebis 2012
Va fasen är det nåt knas med mitt underliv tro?! Jag känner mig helt invalid när jag rör mig och det svider fortfarande vid toabesök!
Va fasen är det nåt knas med mitt underliv tro?! Jag känner mig helt invalid när jag rör mig och det svider fortfarande vid toabesök!
Oj jaaaa! Dricker hela tiden! Ock sockersug utan dess like!
Våran lille grabb är nu 5 dagar och har i natt sovit riktigt gott och länge :) han åt visserligen typ tre mål mellan 23-02 men efter det sov han till 06 då åt han lite och sen vaknade vi 09 :)
Igår var BVC på hembesök här och vi fick vägt liten igen, vår lille kotte är inte då liten helt enkelt! Födelsevikt på 3745g dippade som mest ner 90g till 3655g på BB och igår vägde han 3735g så då var han ju bara tio i från startvikten! :)
Känner mig dock fortfarande som att en harv kört över mig men det lägger la sig successivt antar jag!
Lycka till och Hang in There ni som inte fått era Guldklimpar än, dom kommer när man minst anar det :€
Maho81: det kommer det kommer, när mitt vatten gick blev jag helt chockad och tänkte nu kommer den..sen efter vi blivit hemskickade första gången tänkte jag att vi skulle få vänta på igångsättning me sen helt plötsligt gick allt jättefort
Idag blir lilleman en vecka! Tiden går alldeles för fort känner jag.. Han e redan skitstark i nacken och ganska vaken och med när han är vaken, Känns inte som om han kommer vara bebis länge :( men helt underbar är han och storebröderna är så snälla och goa, synd att jag inte har haft så mycket tid med dom denna veckan :/ mellan amningarna har jag ju fått vila en del för att bli "hel" nertill igen...hoppas det läker ordentligt nu så kan jag få leka med mina stora grabbar med...
Har planer om att gå på Liseberg i slutet på veckan som kommer så då hade det ju varit trevligt om man kunde gå och sitta hyfsat normalt!
Grattis milifjor :€
Grattis Grahnkotten:) skönt att allt gick bra tillslut!
Känner mig som en ny människa! Lilla Bastian har låtit mamma sova mellan 0.00-6.00 nu äter han men jag tror nog vi får sova några timmar till efter detta :)
japp=) han åt och somnade om...han sover fortfarande men jag har ju två gossar till och dom ville gå upp så jag var "tvungen" :P
Hemkomna från BVC nyss, lilleman är tio dagar gammal och väger nu 3915gr han har gått upp 200gr på sex dagar vilket var jättebra enligt BVC-tanten! Känns skönt att vi då kan fortsätta att mata när han vill oc inte för vi "måste" han sover ju gärna 6h på raken på natten och äter aninge oftare på dagen!
HannaVirrPanna: måste vara därför vår killen också bara sover och sover :p med två storebröder på tre år är det nästan aldrig lugnt här hemma :P
Har precis väckt lilleman och ligger i sängen och matar honom, han åt för 1,5h sen men jag ska strax gå till tandläkaren så jag säkerhetsammar så han inte ska bli hungrig medan jag är borta!
Idag ska vi till Liseberg hela familjen! Jag, mannen, våra tre grabbar och min syster oc bror! Måste ju göra något skoj för dom större barnen och då får man passa på innan semestern e slut för att dom ska ha någon att åka karuseller med! (själv är jag fortfarande inte helt återställd nertill)