Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

AAEV skrev 2013-02-18 17:02:16 följande:
    Vi kör också youghurt, Olympia älskar det

Turkisk yoghurt och mosad banan, eller kiwi eller päron. Det som finns hemma

Ang. att inte vända stolarna! Man ska aldrig använda bilstolens bälte isåfall, för om du krockar och stolen åker framåt så är det inget som tar emot utan då får barnet stolens vikt i ryggen, och dom är ju inte direkt lätta  

Så tänker vi oxå! Spänna fast stolen med bilbältet och använda stolens bälte till barnet! Rek till 18 kg står de i manualen.

Jag köpte vaniljkesella idag och provade till mellanmål när han åt frukt. De va smaskens ;)
  • chess07
    FruSandra skrev 2013-02-19 19:43:46 följande:
    Sladdis
    Den är vidgande också :) natten va utan falskkrupp vilket känns jätte skönt :)
    Hoppas natten blir lika :)
    Dock har har varit ledsen så fort ja gått 1 m från. Gråter och sträcker upp armarna o vill bli buren...
    Håller tummarna för bra natt!

Arvid har sen några veckor varit mammig! Gråter när han ser att jag går ut ur rummet osv!
    Idag har han varit ensam med sin pappa mellan 9-17! Gick superbra!! Jag var på utbildning på jobbet och det var faktiskt skönt att få vara bebisfri och träffa lite kollegor igen!

• chess07
    grahnkotten skrev 2013-02-22 15:06:32 följande:
    Ger nestles milda havregröt fr 4 månader t Melvin.. Men tänkte köpa ny gröt fr 6 månader idag! Men hittade INGEN neutral gröt för 6 mån, bara från 8 mån.. Dem som var fr 6 mån var enbart smaksatt gröter och det vill jag helst inte ge.. Någon som vet? Har varit både på Ica, Willys å city gross, men samma överallt!

De där störde mig oxå! Jag ville ha samma gröt som för 4 mån fast för 6 månader men de finns ju inte!

Arvid åt den gröten och alla andra ratar han.

Nu ratar han typ allt vi matar honom med för han ska äta själv iof.. Men den gröten åt han!
  • chess07
    AAEV skrev 2013-02-24 09:47:42 följande:
    Olympia äter varken köpegröt eller välling. Inga barnmatsburkar heller, hon äter samma mat som vi. Det är skönt faktiskt

Verkar som vi har en sån grabb här!

Burk ratade han helt! Så han smaskar samma som oss.
  • chess07
    millifjor skrev 2013-02-26 09:19:29 följande:
    Vår bebis ratar puréer. Hon vill hellre ha bitar och plocka i sig själv. Men då får hon inte i sig så mkt...

Behöver tips för tandsprickning! Hon skriker rakt ut i falsett och verkar lida väldigt, vad gör man!???

Vår grabb ratar oxå puréer och även gröt. Så nu får han plocka själv oså jag vi kommit på att han älskar turkisk yoghurt med rivet äpple i!
  • chess07
    Gulia84 skrev 2013-02-26 12:37:34 följande:
    Chess07 och milifjor: Då verkar BLW något för era små! se.babycenter.com/a1007100/vad-är-blw-baby-led-weaning

Jajjemän ! Han älskar att sitta och äta själv. Blodpudding är en överlägsen favorit än så länge. Smörgåsrån med messmör, Apelsin, päron och äpple är oxå riktigt smaskens!

Det är bara fantasin som kan stoppa oss ;)
  • chess07
    juliaannaeva skrev 2013-02-26 14:17:30 följande:
    Men hur stora bitar ger ni då? Min Tyra använder sina tänder flitigt och biter av allt! Tycker det är otäckt när hon tar för stora bitar! :(

Det är olika stora, ibland mindre och ibland stavar. Han biter av och tuggar och mosar i munnen fast han inte har tänder!
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2013-02-27 08:31:59 följande:
    Alltså min mens är så weird! Hade ju värsta största första gången för en månad sedan, men nu är det bara pyttelite knappt blod utan vara brunt och lite mensvärk. Fick det 26 dagar efter förra och har hållt i sig sedan i söndags. Är mensen lite konstig i början eller?

Det är nog inte omöjligt att den beter sig konstigt. Själv har jag fortfarande inte fått tillbaka min! Känns som den borde göra sig påmind snart då ja inte ammar lika mycket nu som innan. Ammar 5 ggr/dygn istället för 10!! Haha
  • chess07

Sessan: va skönt!! Det gör så mycket att få sova lite längre stunder på natten!

Jag vågar knappt säga det men både igårnatt och inatt sov lilleman fram till halv 5 utan uppvak!! Då fick han komma över till oss och amma och sova vidare :)) helt otroligt!

Vi har haft problem med torra röda kinder på Arvid och jag har smort med idomin utan resultat. Iförrgår så "orkade" jag inte hämta idominen utan tog libero lotion istället och vad hände? Kinderna var mycket bättre dagen efter!! Vi har libero krämen oxå så den använder jag på kinderna nu och han ser myycket finare ut!

• chess07

Att ni orkar börja jobba redan! Jag har bara lovat att ta extra om det behövs! Tänkte börja i sept igen!

Angående järnrik mat, Arvid älskar blodpudding ! Jag steker den lätt så den inte får hård yta och sen skär ja den i stavar eller bitar så äter han själv. Jag tycker själv inte om blodpudding men vill han ha det så varsågod! :)

Arvid fick smaka på brieost igår och älskade det!! Frågan är om man får ge det till de små?? Nån som vet?

Svar på tråden Juli bebis 2012