Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Håller tummarna Trolla!

Vår har testat gröt i en vecka nu, får typ en tesked, har inte ökat på mängden ännu och vet inte när vi ska göra det, tänkte ta det lugnt. Hon vill ju gärna ha mer men jag är rädd att magen blir bökig då.
    Blandar även gröten så den inte blir så tjock

• millifjor

- 10 grader här nu, plockade därför fram alla vinterkläderna, tog fram min jacka och skulle dra upp dragkedjan men nääää, jag var för tjock!!! galet less nu...

• millifjor

Det undrar jag med, vi har -13 nu och jag måste ta med Rakel o hämta hennes pappa från jobbet, vår andra bil e paj :-/ byltade på henne massor med kläder, hehe

• millifjor

En krage måste jag köpa! Tycker det blir en glipa i overallen och drar man upp dragkedjan hela vägen så slickar hon bara på den

• millifjor

Det kommer gå bra Trolla! I Sverige är vi duktiga inom sjukvården! Håller tummarna för er idag, kramar från oss i Norrtälje

• millifjor

Nu verkar vädret ha lugnat sig lite iaf, det är skönt för maken jobbar idag och är ute och kör buss, hoppas det går bra!

• millifjor

Jag är likadan, tar MINST en halvtimme för mig att somna om, o då hinner hon ju vakna :-/ plus att vår skrutt sover i bärsele på dagarna försökte lägga henne i sängen nu när hon skulle sova igen (gick upp kl 5) o då sov hon just en halvtimme, hehe. Aja fick iaf ligga i sängen en stund o slippa selet, mina höfter gör uppror! Ska till sjukgymnasten igen på torsdag o se om hon kan göra nåt då, var alldeles för inflammerat sist :-/
    Ha en bra helg allihopa!

• millifjor

Vår sover mellan oss i sängen. Oftast får man gå runt o vagga henne på armen med typ en snutte över huvudet tills hon somnat o sen kanske man kan lägga ner henne och hon sover vidare, ibland somnar hon i sängen medan man ligger bredvid henne. Vi gör nog olika hela tiden, har inte riktigt hittat nån som funkar optimalt ännu.

• millifjor

Plötsligt händer det, Rakel har sovit 19-06.30!!! För första gången en hel natt, grymt glad!
    Mitt knep som jag tror gjorde så det fungerade: så fort hon började böka o ha sig (det gjorde hon ett par gånger) så satte jag på lugn musik på telefonen och då somnade hon om! Att jag inte tänkt på det tidigare
    Så nu ska det bli spännande o se om det bara var en lyckträff eller om det kan hända igen. Rätt skönt efter ett par veckor med stökiga nätter som jag vet att fler av er andra också har, kanske kan testa mitt tips

• millifjor

Jag brukar ta bort filten/goseapan när hon somnat in ordentligt då slipper hon få syrebrist, hehe

Svar på tråden Juli bebis 2012