Juli bebis 2012
Kan man frysa in mat i glasburkar?
Kan man frysa in mat i glasburkar?
Bakplåtspapper låter ju bra, iskubar blir så små o man måste ha så många
Nån sa att man kunde frysa i glasburk men att man inte ska fylla i ända upp till kanten då. Ska testa, ännu äter hon inte så mkt o hon fick dessutom kväljningar av min morotsmos idag :-/
Skönt Anjiali! Det blir ju bättre med tiden, har ju knappast sett en tonåring som vaknar hundra gånger om natten
Om bebis får kväljningar av typ morotsmos, ska man fortsätta o ge en smakis om dagen ändå eller ska man backa? Hur tänker ni alla mammor därute
Tänkte så jag med, kanske ska späda ut med lite vatten så det ej blir så tjockt!
Just det, glöm ej att önska en låt i Musikhjälpen i P3! 50:- kan ni avvara i kampen om att alla barn ska ha rätt till rent vatten, tänk hur bra vi har det här o tänk sedan att det skulle vara just våra bebisar som skulle växa upp i slummen och få tvätta sig i skit, ingen kul tanke!
Kom igen nu, nåt kan vi göra, om alla går ihop så gör vi skillnad!
Idag gick det lite bättre med morot, spädde ut med mer vatten o blandade i lite tillägg, inte överförtjust var hon men hon fick heller inga kväljningar
Aha det visste inte jag, men vi ger typ 1-2 tsk katrinplommon varje dag så att hon inte blir trög, hon får ju gröt på kvällen nu med innan hon ska sova
Vi lägger Rakel i vår säng med gosefilt och napp, lyssnar även på musik
ibland somnar hon efter ett tag( nån ligger alltid bredvid henne ) och ibland blir hon gnällig och då får man vagga henne till sömns i famnen. Vill inte att hon blir ledsen innan hon ska sova, tror också att hon är för liten för att försöka få till sovrutin att sova själv. Hon har alltid varit en bebis som behöver otroligt mkt närhet så jag vill inte tvinga bort henne
Vi ska ta sprutan imorgon, men ska man ta den fast bebis är lite snorig? Hon verkar inte ha nån feber nu men är lite gnälligare än vanligt..
Förkylningen bröt ut idag med snorig näsa o lite hosta men ingen feber. SprutAn ska tas imorgon halv 2. Mannen i huset ligger däckad med feber. Kanske borde man avboka sprutan då?
Jag har köpt lite smågrejer, typ roliga nappar, lite kläder, nån bok. Hon behöver ingenting men nåt måste man ju köpa
sen har vi öppnat ett sparkonto åt henne så hon kan få pengar!