Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Tundra- jag har inte heller något bra svar till dig men det bästa vore om din man på något sätt kan prata med sina föräldrar? Tycker själv det är svårt med svärisar men ibland måste man tala om hur det känns oavsett om andra känner sig påhoppade eller sårade.. Hoppas det löser sig..! Enilorac81- grattis!!! Hoppas du mår bra! :) Jag måste fråga er, är det någon mer än jag som ammar än?! Verkar ovanligt att vilja amma upp till ett år? Arvid är 9 1/2 månad och ammar morgon, em (tillsammans med mellis) och kväll. Planerar att ta bort em snart och sen slussa ur morgon och kväll i sommar.

• chess07

Sladdis- alla väljer ju hur dom själva vill göra! Förstår om du inte orkade pga nätterna. Arvid var oxå sån men jag bestämde mig för att innan den och den tiden får han inte amma och nu sover han till mellan 01-03 och då får han komma över och sova hos oss och sen vill han amma vid 4-5. Helt ok för mig! Vi vill ju helst inte ge välling så vi kommer inte att ersätta amningen med något. Tror inte jag har så mycket mat kvar att ge. På kvällen är det mest för att jag tycker det är mysigt :)

Skuttare- jag tror inte jag heller har så mycket kvar men så länge han vill snutta lite så får han det fram till i sommar iaf :)

Jag kanske är en dålig mamma men jag har inte haft några problem med att ta ett eller 2 glas vin efter att ja ammat på kvällen och vetat att de dröjer några timmar innan han ska ha ammat igen...

• chess07

Cattiwik- jobbigt med alla förkylningar...

Har du provat att ge mat hon kan äta själv? Vår kille ville inte bli matad och vägrade gröt så vi har gett honom bitar han kan äta sen han va drygt 6 mån! Till frukost får han turkisk yoghurt med rivet äpple och när jag sa det på BVC så sa hon att dom måste inte äta gröt bara för att det finns! Skönt tyckte jag! :)

• chess07

Grattis AnnaKaffeKanna! Blir lite sotis faktiskt! Vill gärna påbörja sydkonverkstaden snart! I höst har vi sagt ;) Granhkotten: va skönt att ni haft det bra!! Men va tråkigt att han blivit sjuk... Ammar du än? Amma så mycket som han vill isåfall och sen ska du ge vätskeersättning! En tesked typ var 5 min, får han i sig för mycket åt gången så kommer han kräkas upp det.. Blanda den med lite saft så blir det lättare! Hoppas han piggar på sig snart!

• chess07

Skuttare! Jag har oxå en hel del att bli av med! Låg som ja gjorde innan graviditeten för 2 månader sen men sen ja började amma mindre (2 ggr/dygn) så har ja gått upp massor känns det som!! Kan absolut inte slarva med maten nu som ja kunde tidigare! Så nu är det stenhårt några veckor för att komma i form igen!

Vi rör oss mycket så det är maten ja måste tänka på.!

• chess07
    Lovisblomman skrev 2013-05-27 06:50:44 följande:
    Min tös har alltid ätit gröt till frukost. Nu total vägrar hon det. Vad get ni andra till frukost? Nå bra tips?:)
    Vi har gett turkisk yoghurt med rivet äpple sen han var 7 mån. Den är en superfavorit!!

Grattis till tanden Dante!!
  • chess07

grattis Juliaannaeva!! 
    Idag fick vi godkänt stämpel i rumpan på 10 mån kontrollen :) 76 lång och 11160 g lätt bebis ;)
    hon sa även att nu behöver vi inte vara lika rädda för saltet och ge vår mat (vilket vi redan gör)! 
    Arvid reser sig och går längs med allt sen nån vecka, att gå med sin "gåbil" är en favorit! :)  

• chess07

Yey! Det tog bara till över 10 månader, men nu är Arvids första tand påväg upp!! Haha

Räknar iskallt med att det kommer fler snart! ;)

• chess07

Herregud Sladdis!! Att ni orkar ha det så...! Jag förstår vad du menar med sömnmetoder och skrikandet... Men vi använde till slut Tassmetoden för att nätterna va hemska. Då finns du hos honom hela tiden fast han skriker. Det handlar ju om att han ska lära sig somna somna om själv... Är väl därför du måste ta upp honom...!

Jag lovar dig att när ni väl provat och ser att det fungerar bättre efter nån dag så kommer det kännas lättare...

Jag lider med er!

• chess07

Jag förstår precis hur du tänker Sladdis!

Men ge det ett försök! Det är klart det handlar lite om att dom ger upp till slut när dom somnar men med tassmetoden så finns man iaf där för dom. Det måste till något för att man ska kunna lära dom att somna själva och det kan svida i hjärtat men det blir bra...

Tror inte heller han har ont för då skulle de ju inte hjälpa med dom saker du gör heller :)

Ni har inga far eller mor föräldrar som kan ta honom någon natt så ni får sova..? Kanske mannen kan vara med och testa så du slipper ta hela skriklasset...? Han kan lägga honom oså tar du en promenad med en väninna eller något i en timme ?

Hoppas det löser sig...!

Svar på tråden Juli bebis 2012