Juli bebis 2012
Jag vill inte ge välling. Fortsätter med tillägg tills hon slutar att äta på natten och då får hon istället mat som oss andra. Har aldrig förstått vitsen med att dricka sig mätt.
Jag vill inte ge välling. Fortsätter med tillägg tills hon slutar att äta på natten och då får hon istället mat som oss andra. Har aldrig förstått vitsen med att dricka sig mätt.
Gjorde lite egen mat igår. Blev potatis med kokt fisk, potatis med fläskfilé och så gjorde jag en vegetarisk gryta. Hon fick smaka på fisken och den gillade hon - nöjd mamma
Självklart kommer hon få tillägg som komplement men jag har ingen lust att ha ett barn som hellre dricker sig mätt än att äta, men vad vet jag, hon kanske blir en sån som matvägrar och då sitter man väl där med flaskan
Har för mig att det typ bara är vi i Sverige som kör med välling...
Från 6 månader är det ok med ägg iaf, fisken har jag tydligen inte kollat :-S hon är ju bara 5 månader men vi börjar med lite lite åt gången. Har tänkt att jag ska försöka göra mat, är ju inte direkt jobbigt när man ändå lagar kan man koka en kastrull åt knodden med ju
det är mer ekonomiskt och dessutom får hon inte i sig så mkt skit som man egentligen inte vet vad det är.
Men de på Bvc säger att man inte ska Göta egen gröt, men är det ok? Det skulle jag med vilja göra även om vår inte är allergisk mot något
Jaha det visste inte jag! Paltbröd finns i affären eller? O gör man som när man gör gröt till sig själv?
Testade att göra gröt på havregryn och mortlade i lite paltbröd med, hon fick kväljningar direkt
tror konsistensen var för grov för henne... Ska testa att koka den länge imorgon, idag hade jag bara på hett vatten o lät det stå en stund.
Jag tycker paltknäcke är gott
Gott nytt år på er allihopa!
Ska inleda nästa år med strikt kost och två månaders shoppingförbud, ska bli spännande!
God fortsättning!
Ni som gör egen gröt, kan man koka en kastrull o sen ha i kylen och värma på sen eller? Råkade koka väldigt mycket nu
Vår sover med bara 30 min, fast tre gånger per dag
Har också varit på 5 månaders kollen o fått spruta, grinig bebis här hemma :-/
Hon var iaf 64 lång o vägde 6935