Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Ojoj, verkar som det blir som ja misstänkte när tänderna tog tid på sig...!

En nere och vä tand uppe+ tanden till vä om den är på g oxå! Kommer nog bli några på en gång nu..!

• chess07

Fy fasen vilken skitdag! Vi har det väldigt dåligt ekonomiskt då sambon är arbetslös så vi var tacksamma att jag skulle få tillbaka 2000 på skatten! Vad händer? Ja har missat att anmäla nytt konto så nu kommer pengarna i augusti....!! Vi var och handlade idag och fick kolla varenda krona och inte köpa mer än vad som behövdes... På kontot finns numer 67 kr som vi ska leva på resten av månaden...! Han åkte ned till båten för att hämta en grej, dåligt med diesel i bilen så körde en annan väg hem pga irritation och så skulle han tanka för dom där 67 kr.. Vad händer? Dieselstopp!! Fick gå hem... Till råga på allt skit så har Arvid varit på riktigt skithumör på em och jag har inget som helst tålamod just nu! Vill bara lägga mig och vakna när vi får pengar nästa gång...! Dessutom så kommer en kompis till sambon och hans tjej hit på fred och det blir trevligt, men hur roligt är det att få hem folk när man inte har råd att bjuda på frukost ens?! Just det! Till råga på allt så råka ja gå på en låda som låg på golvet så ja har en rejält öm,blå och svullen lilltå!! Sorry för spyan....

• chess07
    Sladdis skrev 2013-06-05 18:47:02 följande:
    Nej men chess! Gud vad jobbigt. Lider med er. Tycker att man inte lever så fett med föräldrapenning men jag lovar att aldrig mer klaga. Har ni ingen ni kan låna av sålänge?

Nej med fp är man inte rik! Vi har redan lånat 3000 av mina föräldrar (som vi inte kunnat betala tillbaka än) förra månaden... Jag AVSKYR! att inte klara mig på egen hand... Ser inte fram emot att börja jobba men det kommer bli så mycket enklare ekonomiskt då iaf...
  • chess07

Ja så är det sladdis... Totalinkomst på ca 20000 (försöker trots allt spara lite på dagarna...) är inte mycket att hurra över..! Men vi har ju klarat oss ända till nu iaf..!

• chess07

Tack Sladdis... Vad gör man inte för barnen... Vi har 95 dagar kvar +alla lägstadagar iaf... Har gråtit av mig lite i telefon med mamma nu som undrar varför jag ska envisas med att jag inte vill låna... Så nu skulle dom sätta in pengar så vi klarar oss resten av månaden... Får ge tillbaka till dom när vi kan... :)

• chess07

Arvid går längs med möbler och väggar och går gärna när man håller i händerna. Sen älskar han att gå med sin "gåbil"! Han står själv korta stunder och sätter sig på huk. Dröjer nog ett tag till här också tror jag ;) nån gång i sommar börjar han nog tror jag!

• chess07

Oj ja presenter har vi knappt tänkt på!

Känns som kläder kommer vara prio för oss så han har i höst :)

Blir säkert nå leksaker oxå men vad har vi inte tänkt på...

Skulle vilja ha en kånken mini väska till honom som han kan ha till och från dagis i höst! :) och som vi kan ha som skötväska för nu har ja min handväska till det ;)

• chess07

Sladdis : guuuuud va skönt för er!!! Äntligen får ni ro på natten!! Du gjorde helt rätt som provade, det var ju smärtfritt! :))

Kram!!

Svar på tråden Juli bebis 2012