Juli bebis 2012
Ah det förstår jag att det är! Kostar samma för oss att pendla kollektivt, det e inte farligt alls men om jag ska åka pendeln får jag gå hemifrån klockan fem på morgonen och är hemma igen 17.30 liiiiite för lång tid tycker jag :/
Ah det förstår jag att det är! Kostar samma för oss att pendla kollektivt, det e inte farligt alls men om jag ska åka pendeln får jag gå hemifrån klockan fem på morgonen och är hemma igen 17.30 liiiiite för lång tid tycker jag :/
Så var papprena skickade :) Lillemans förnamn och andranamn och storebrödernas efternamn och mellannamn ( dom hade mitt efternamn som mellannamn och sin pappas efternnamn men nu är vi gifta och min man tog mitt efternamn så grabbarna har inte samma efternamn som resten...men äntligen är dom papprena inskickade med :)
Det bästa med att vara flerbarnsförälder måste vara att dem natten lilleman sover länge (i natt åt lilleman kl 23 och så inget mål fören nu 5.30) då har storebröderna BÅDA TVÅ vart vakna från fyra!
1 månadskontroll idag och Lilltrollet fick e OK- stämpel :)
55cm lång, 4605g och 38 cm huvudomfång. Följer sin kurva perfekt (födsel: 50cm, 3745g och 36 i huvudomfång)
Lilleman har torsk längst in på tungan och det hade dom andra två med när dom var små, om det inte är jättemycket går det oftast över av sig själv men man kan hjälpa till med bikarbonat och vatten eller med vichyvatten! Vi äter också tillsammans lilleman får ligga i babysittern så länge!
Vi har inte gått på strl 62 än det e jättestort
Jag har lämnat lilleman några gånger till pappan utan problem, tänkte faktiskt passa på att göra det en stund i eftermiddag oc gå ut på powerwalk! Behöver bli av med det här fläsket nu, får inte på mig en Enda pinal i garderoben! Eftersom jag inte ammade dom andra två har jag aldrig tänkt på hur låst man blir :/ jag måste ju finnas till hands id matning, har försökte pumpa lite men det stimulerar inte alls mina bröst tillräckligt så jag tror inte mjölken jag får ut räcker så länge...
Fick mig ett litet spel i natt med, hade bett mannen ta alla barn som var vakna i matt förutom just matningen för han ska ändå jobba natt idag så han skulle dygna som det så fint heter! Bastian ville inte alls somna om efter matningen vid fyra i natt så jag väckte honom och bad honom ta lilleman, - lägg honom i hans säng bara! Fick jag som kommentar, visst sa jag men om han inte e nöjd så får du ta honom, ja, sa han och det tog väl tio minuter så började Bastian gråta, fick väcka Karln IGEN! efter kanske tio minuter till ber han mig ta Bastian för han e såååååå trött! -vem fan är inte det? Svarade jag...jag har inte sovit en hel natt på 5 veckor....BLÄÄÄÄÄH! Han kommer få sig en ordentlig hurring när han går upp sen...mig veterligen var jag inte ensam om att skaffa denna lilla kotten!
Bastian är inte nåt kräkbarn tack o lov, han har väl kräkts ett par gånger i början när jan hade svårt för att rapa, men i princip inget efter vi börjat med minifom och semper-droppar!
Napp började vi med när han var en vecka knappt tror jag :)
Sova till barnskrik kunde jag med när vi "bestämt" att det inte var min natt med dom två stora så den tanken köper jag,men när man liksom tagit på sig uppdraget och ändå inte genomför blir jag sne!
Här är en till som bara klagar på hur tjock jag är utan att göra nåt åt det :( har sånt skjukt sockersug hela tiden så jag vet inte vad!
Heja Bastian! Matade sista igår klockan 22 och han vaknade inte fören nu strax efter 5 igen! :) mammas duktiga pojk!
Bjuder på en bild på vår pigga lilla pojk, 1 månad gammal =) hoppas han fortsätter sova som i natt =) det var ljuvligt (bortsett från att hans ena storebror kom in till mig redan vid 2)
Jag kommer på det då och då...oftast i duschen av någon anledning men kan tyvärr säga att varje dag e omöjligt att komma ihåg....
Ursäkta detaljerna nu men jag tog en kik härom dagen och det var ingen rolig historia, det ser liksom inte riktigt ut som förr, känner mig inte bekväm med att visa denna "förstörda" för min man faktiskt...blir det någonsin som det varit?
Det hjälper ju inte till att jag har 15kg till att gå ner för att se ut som förr, känns som en del av övervikten satt sig även där nere om det e möjligt :(