Inlägg från: Vicki123 |Visa alla inlägg
  • Vicki123

Juli bebis 2012

Sitter på neonathal på Östra och väntar på TUL. Blev uppskickad av min BM då magen inte växt sen sist + känner ganska lite rörelser. (Men dock buffar och rörelse dagligen.)
    Hoppas allt ser bra ut. Det är det enda jag önskar.
    Kram

• Vicki123

Måste rekommendera - Fick hem babypaketet fr Goboken. SÅ fint. Fick en jättefin "Boken om mig", mjukdjurs hjärta, bok om lekande och lärande i olika åldrar, liten bok om en prins m.m.

• Vicki123

Måste rekommendera - Fick hem babypaketet fr Goboken. SÅ fint. Fick en jättefin "Boken om mig", mjukdjurs hjärta, bok om lekande och lärande i olika åldrar, liten bok om en prins m.m. :)

• Vicki123

Har ni haft värkar/förvärkar?

Är i 34+4 och igår kväll fick jag profylax-andas mig igenom 4 jättekraftiga värkar som kom på raken.

Jag vet att det var såna som de pratade om på profylaxen för jag gick in i mig själv och struntade i allt annat utanför.
    (Mannen gick igenom först förnekelse där han trodde jag spelade, superstress över att bebis kanske skulle komma tidigare än planerat..... fastän jag försökt banka in det att bebis kommer när den vill och vi måste vara förberedda på det och göra färdigt allt nu och inte i sista minuten, och sist lättnad när värkarna gick över.)

Jobbigt, kände det som att jag fick kämpa för att klara värkarna och hade ingen lust/ork att dalta/ta hand om honom och hans känsla av att tappa kontrollen.

Sen vaknade jag inatt av två likadana värkar på raken.

Ringde in och BM sa att kommer de tätt och upprepande så ska vi åka in. Viktigt eftersom vi ska ha kejsarsnitt.

Är inte så oroad, kommer gå bra och jag tror att bebis håller sig inne lite till.

Har ni dessa värkar nu också? Vill gärna veta lite mer om det och hur ni upplever det?

Kramar

• Vicki123

FroggyL: Oj, förstår att det kan vara jobbigt också när man känner att man är färdig och bara vill ha ut bebben.
    Hoppas du slipper gå över denna gången. :)

• Vicki123

Grahnkotten: ja, vi får båda nog ta det lite lugnt. Jag försöker fixa allt inför bebben och få ordning på lägenheten. Känns som det aldrig blir klart....
    Sköt om dig och vila mkt. :)

• Vicki123

Var har ni beställt Belly bandit för 400? De jag sett kostar mer.....
    Glad midsommar!

• Vicki123

Anjali: Ja, ligg på soffan och ha det skönt. Det är väl ingen som förväntar sig att du ska behöva göra ngt annat! Säg att du fick sammandragningar/förvärkar och stanna hemma. ;)

Svar på tråden Juli bebis 2012