Inlägg från: AnnaKaffekanna |Visa alla inlägg
  • AnnaKaffekanna

Juli bebis 2012

Igår fyllde min dotter Leia 5 år! Min lilla tös har blivit så storHjärta Herregud vad tiden går!

Dante blir 8 mån på sön. Han äter som en häst! haha. Han äter med stor aptit både hemmalagat och burkmat. Han får vegomat av mig och i köpematen får han kött ibland.. Än får han bara ett mål "mat" om dagen och gröt på kvällen med amning och frukt emellan. Men snart börjar vi med ännu ett mål!
    Dante var rätt gnällig en period men det har börjat gå över nu tack o lov! Så ni som har gnälliga bebbar! Det blir snart bättreGlad

• AnnaKaffekanna

Hej allehopa! Hoppas allt är bra med er! I fredags den 15/3 döptes vår lille Dante! Det var ett vackert och stämningsfullt dop! Han var så duktig min lille gosse, och storasyster Leia fick hälla upp vattnet i dopfunden och torka hans huvud osv! Så duktigaHjärta

• AnnaKaffekanna

Dante sover nästan inget alls på dagarna numera.. Ytterst lite bara. Och isåfall bara om jag promenerar med honom i vagnen..Blir inte mkt gjort i hemmet haha!
    Han har även sovit dåligt de sista nätterna.. Han har ju varit lite förkyld och har ju ont av tänder som är på g (dock inga som tittat ut än). Jag gav honom en halv dos alvedon igårkväll, han sov som en stock inatt.. Det behövde både han och jag. Men jag kan ju inte hålla på och ge alvedon varje kväll.. så ikväll får han inget.. Får se hur det blir inatt. Hoppas på liiiite sömn iafGlad.
    Vi var på 8månaderskontroll i förra veckan, han blev ju 8 mån den 10e. Han vägde 7950 och varv 72cm lång!  

Många som kryper ser jag Min gosse vill inte alls krypa. Han blir sur efter att ha snurrat runt som en propeller några varv bara! Sitta och stå kan han, men inte krypa. Kanske ska vara glad så länge han håller sig där jag satte honom

Har inte hört nåt om skatten här.  

• AnnaKaffekanna

Jo jag leker rätt mycket faktiskt. Typ bygger klossar eller sitter på hans lekfilt och grejar. Som tur är har jag oxå Dantes storasyster Leia som älskar att leka med lillebror Hon kommer farande så fort hon hör att han börjar tjura
    Han kan inte sitta en längre stund själv o leka, då blir han vansinnig! Han tycker väl attdet är trist att leka ensam. Blir lite jobbigt när jag vill få något gjort här hemma. Sova vill han ju inte lheller direkt..

Nu kan jag absolut inte lämna rummet..Särskillt inte när han ser att jag gör det. Han har fått en väldig separationsångest.. Men det går ju över så det e väl bara o härda ut Har era småttingar oxå separationsångest? 

• AnnaKaffekanna

Hej igen alla! Nu var det ett tag sen jag var inne. Har för fullt upp för att hänga vid datorn haha! Hela Mars månad har varit smockad med händelser (kalas)! Första helgen fyllde min dotter Leia 5 år och vi hade två kalas för henne, ett för familjen o ett för hennes kompisar. Helgen därpå döptes min son Dante ochvi  hade dopmiddag. Helgen efter det igen fyllde jag själv år, och helgen efter det var vi på påskmiddag! Och idag var vi på barnkalas igen!! Herregud säger jag bara haha!!!  Nu är det tack och lov inga kalas förrän Dante fyller ett år i Juli!  

MammaiJuli-Välkommen!!

Finns det någon här som bor i Limhamn (Malmö)? 

• AnnaKaffekanna

Jag har märkt att Dante har viss mat han verkligen gillar och äter med stor aptit medans en del annan mat vägrar han öppna munnen för.
    Det är betydligt lättare för mig att mata honom om han får lite plockmat vid sidan om som han pillar med och äter och om han själv får en sked att "äta" med.

Idag blir han nio månader min lille skrutt!Glad Han far runt på golvet och klättrar på allt! 

• AnnaKaffekanna

Huh..Lillen sover så dåligt nu för tiden och vill bara snutta o snutta o snutta heeela nätterna.. Känner mig som en stor trött napp. Inatt drog jag på mig nackspärr ovanpå allt oxå
    Sover era små middag? Och hur länge? Min lille sover bara om jag går ut med honom i vagnen.
    Annars är han väldigt pigg och glad och verkar inte lida någonsömnbrist som jag ;)

• AnnaKaffekanna
    skuttare skrev 2013-04-16 19:14:44 följande:
    Ha ha. Nu har ena hörntanden uppe tittat fram och andra är på väg. Kommer se rolig ut när de är framme. Två tänder i mitten nere och bara hörntänderna uppe

Haha precis så såg min dotter ut när hon var runt ett år
  • AnnaKaffekanna

Min stora tjej är 5 år och börjar på dagis nu den 1 maj! Det står när man läser om en dag på förskolan att barnen sover middag efter lunch. Men min dotter har i stort sett aldrig sovit middag och lär inte börja med det heller Någon som vet vad de stora barnen får göra när de andra sover? Ritar eller pysslar de med annat? Inte så kul o bara sitta o titta på när de andra sover ju Ska iofs höra med dom hur allt går till när vi ska dit och hälsa på, men ändå

• AnnaKaffekanna

Huu... Dante vill bara amma o amma heeela natten lång... Jag måste sluta med att låta honom använda mig som en stor napp hela nätterna.. Jag vill ju fortsätta amma på morgonen och på kvällen innan han lägger sig men inte hålla på så här hela nätterna..
    Nån som är med om liknande? Hur tar man bort bröstet på natten samtidigt som man vill behålla delamning?? Han tar inte napp och vill inte ha välling.. :-O

Jag börjar se ett mönster.. Min dotter gjorde exakt likadant fast under hela TVÅ års tid! Känner att jag måste bryta detta lite.. Det är ju jag som låter honom få bröstet var tionde minut på natten.. Men e man trött så e man. Orkar inte bråka mitt i natten heller :-/     

Svar på tråden Juli bebis 2012