Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Jag har en Beco Gemini! Jag tycker den är kanon, men har ju bara att jämföra med baby Björn och den är ju skit :-/

• millifjor

Grahnkotten: jag tycker den är rätt smidig. Har bara testat att ha en 1 åring på ryggen o det funkade fint! Jag älskar den maken gillar det inte, han tycker den var bökig att få på sig, men det tycker inte jag! Vi har varsin sele, han har en babybjörn o jag har Geminin

• millifjor

JG har liksom inget val, mannen vill ju vara hemma med! Så att orka eller inte orka. Jag gört för Rakels skull! ingen av era män som vill vara hemma?
    Men det var skönt att mjukstarta med halvtid, men snart blir det full fart!

• millifjor

Rakel ska nog börja på förskolan i november om vi får en plats. 7-14 mån-tors och ledig på fredagar är tanken.
    Tycker att det är lagom att börja då, svårt att säga när det passar eller inte. Beror ju på helt vad man har för barn! Vet en kompis vars barn var helt sjövild så det var perfekt för barnet att börja vid 1 års ålder. Givetvis inte gå långa dagar men hon var så nöjd och glad att det äntligen hände något
    Sen vet jag de som inte "borde" börja förrän de är två år.
    Hur Rakel kommer bli är ju svårt att se nu, men hon är ju allt annat än lugn, haha! Kan ju bero på att hennes mor har Adhd

• millifjor

Rakel får frukost vid halv 8 typ. Då turkisk yoghurt, 1 halvt ägg och ibland lite bröd.
    Sen fruktstund vid 10 typ.
    Lunch halv 12, maten som vi äter. Hon ratar puréer och bebisgojs
    Sen mellanmål typ 14-15. Frukt eller lite gröt.
    Sen middag vid 17 tiden, då vår mat och lite gröt om hon äter dåligt.
    Hon vill helst inte bli matad och då får hon ju inte i sig så mkt själv
    En flaska ersättning innan läggning vid 19.
    Och en flaska ersättning vid 4 på natten sen!

• millifjor

Snart måste jag väcka Rakel, vi åker till fjällen idag och självklart sover hon fortfarande
    Hoppas hon gillar att sitta i en bil hela dagen, hehe.

• millifjor

Rakel ålar fram, börjar få upp farten nu. Eller så sitter hon upp med benen rakt ut i typ split och drar sig framåt med händerna, haha.
    Så gullig när man frågar vart lampan är, då verkligen letar hon efter en lampa, sötungen!
    Hon äter fortfarande inga puréer förutom frukt. Maten ska hon helst inta själv, vill inte bli matad o nu de senaste 5 dagarna har hon inte ätit på natten, heller inte fått nån flaska på dagtid -nöjd mamma!
    Hon vaknar ju gärna på natten ändå, men ligger och snackar med sig själv mest, haha.

Svar på tråden Juli bebis 2012