Inlägg från: FruSandra |Visa alla inlägg
  • FruSandra

Juli bebis 2012

Idag på Bvc pratade vi mat. Dom sa också att man ska ta tillfället när de bli intresserade. Annars kan de va svårt att fö dom intresserade om man inte tar tillfället i akt :)

Vilgot har även gått upp 300 G på en vecka :) börjat ana att ja återigen fött grädde i pattarna ^^,

• FruSandra

Skuttade
    Vi har också sovrummen på övervåningen... Mitt tips är att köpa en babywatcher. Ja älskar våran o kan inte förstå hur ja klara mej utan den första tiden. Man ser till o med att han andas.

• FruSandra

Jag ammar Vilgot vid 18.45 eller 19.15 beroende hur trött han är.
    Sen lägger ja honom vi 19 eller 19.30 då somnar han på en gång. Ibland vaknar han vid 21 o vill ha mat men oftast sover han till 1-2 för mat. Ammar o lägger ner han.
    Sen vaknar han vid 4-5, så samma som innan, sen vid 7 då ligger vi o snackar i vår säng och sen somnar han om till 9-10.30 :)

• FruSandra

Jwall
    Höstblåsor får man på händer, fötter och munnen.. Så de måste va nåt annat..
    Värmeutslag? Nässelutslag? Allergi?

• FruSandra

Min systerson fick vattkoppor när han var 8 månader... Han blev JÄTTE sjuk! Läkarna hade aldrig sett så mycket koppar så han fick vara med i en undersökning. Han blev även inlagd på sjukhuset och blev sondmatad..
    Efter att sett hur dålig han blev så kommer jag vaccinera vilgot mot vattkoppor...

Idag är de sorg här hemma. Mina kinder är sönderfrätna av alla tårar som runnit. Anledningen är att jag idag gjort mej av med min älskade kattkillar...
    Men jag vet att de kommer få de superbra. Dom hamnar på en hästgård där de får springa ute och inne som de vill. Hon som tog dom var supertrevlig och jag får hälsa på när jag vill :D      

• FruSandra

Sladdis
    Nää men ja hade inte tiden för dom.
    Dom är så vana att alltid få all uppmärksamhet, o nu får dom inte de. Utan ja blir bara irriterad när de kommer o vill mysa..
    Sen är ja konstant stressad när de är inne, ja kan inte lämna Vilgot ur sikte för en sekund, då en katten hoppar upp o lägger sig på honom..
    Så för allas bästa blev de så...

• FruSandra

Men de tar väl 2 veckor innan han blir smittad med koppor? Inkubationstiden är ju 2 veckor :S

• FruSandra

Nån mer än ja ;eller snarare vilgot) som tyckt kvällen varit lång? Nu somnade Vilgot efter ett vad. I "vanliga" fall sover han sen en timme tillbaka..
    Tur att de inte är alltför ofta man ställer om klockan ;)

• FruSandra

Åh Down under de låter jobbigt :( hoppas de vet vad de beror på...

Vilgot blir 4 månader på söndag. Han rullar inte runt. De enda han gör är att rulla till sidan från ryggläge...
    Men han visar inget intresse alls om ma. Lägger han på mage.. Han ligger bara o med huvudet upp och efter ett tag blir han jätte arg o ledsen.. Förmodligen trött.

Nån som har tips hur man kan hjälpa till lite? Vi ligger på golvet mest hela dagarna.. Både på rygg o mage..

Svar på tråden Juli bebis 2012