Inlägg från: enilorac81 |Visa alla inlägg
  • enilorac81

Juli bebis 2012

Bragdoll skrev 2012-02-10 09:42:40 följande:
    Nu ska jag snart åka in på UL, gud vad spännande det känns, och nervöst för att de ska hitta något fel.. uuuuh. Klockan 11 har jag tid.. nära nu!

Lycka till!! Det kommer gå finfint Skrattande
  • enilorac81
    snoffsan08 skrev 2012-02-14 14:29:52 följande:

Var på RUL idag :o) Allt såg jätte bra ut, men ack så fel jag har haft. Har drömt tre gånger under denna graviditet att det ska bli en pojke, senast nu inatt. Men det visar sig troligtvis bli en liten tös. VAD SKA HON HETA?!? Bm var inte helt hundra, men det lutade åt en flicka. Fick oxå reda på att min moderkaka inte ligger framtill längre utan ovanför. Jag börjar känna sparkar mer och mer, så det kommer nog snart ska du se. Nu till det tråkiga, jag blev framflyttad hela 8 dagar! Så nu är det beräknat till den 20/7 istället :o(. Alltså v:17+3 idag, då jag hela tiden trott 18+4. Skulle någon vilja vara snäll att ändra det i bf listan och även skriva kön? Jag vet tyvärr inte hur man gör. Skulle bli mycket tacksam för det.

Grattis till ett bra RUL! Och en flicka, vad spännande. Känns som om det är väldigt många som sagt att de väntar en pojke. Vi valde att inte ta reda på kön utan håller oss till den jobbiga förlossningen och med spänning får vänta fint tills den lille kommer ut.

Angående barnvagnar, jag var också helt säker på Emmaljunga, men sen tittade jag på Teutonia och föll lite för den också. Har vänner som har Brio Happy och är jättenöjda med den barnvagnen.

Ha en toppenbra dag allihopa! Själv jobbar jag hemifrån idag, det är skönt att kunna strosa omkring i mjukisar =)    
  • enilorac81
    snoffsan08 skrev 2012-02-15 10:03:18 följande:

Tack så mycket :o) Ja, jag bar helt 100 på att det var en pojke. Men men, kan inte ha rätt jämt ;o) Vilket barn i ordningen är det för dig? Jag tog inte reda på dom två första. Tog reda på trean, då jag trodde det var den sista och jag ville se hur det såg ut när man kollade könet. Nu av praktiska själ. Har ju massor med kläder kvar från alla barnen, så nu blir det att ge/ skänka bort pojk kläder. Det blir ju helt klart mer spännande och man kanske jobbar lite extra när man ligger där och inte vet vad det är för kön. Men man är ju så nyfiken ;o)

Det är mitt första Glad och jag är världens mest nyfikna människa, så att jag kunde hålla mig är ju helt otroligt. Men tänker mig att det blir en fin överaskning vad det är blir för något.

Jag ska ju till Frankrike i mars ,och då vill jag handla massa fina barnkläder på Petit Bateaux, så får helt enkelt köpa i neutrala färger och inte så mkt rosa eller blått bara.  
  • enilorac81
    tundra skrev 2012-02-15 17:47:37 följande:
    Goda nyheter idag på RUL! Det blir en till liten gosse i tråden.
    Jätteskönt att allt såg bra ut och en extra bonus att han inte gömde sig nu när mamma och pappa var så nyfikna.
    Kriget om ett namn är nu i full gång. Mannen har så konstig smak. Gunnar, Lennart etc faller inte riktigt mig i smaken.

Grattis till pojken!! Ja namn är inte helt lätt. Vi har både kill och tjejnamn, så blir spännande att se vad som ploppar ut i juli Glad
  • enilorac81

Haha Smulan12 vad häftigt! Kikade in på din blogg och kollade in bilden. Har h*n lagt sig till rätta nu?

• enilorac81

Godmorgon! Idag är det en milstolpe, halvvägs av graviditeten avklarad. Går in i vecka 20+0!!! Tjoho

Kram på er allihopa och önskar er en underbar dag!

• enilorac81

Hallonmusen83, vilken häftig nyhet!! Dubbelgrattis helt enkelt! Du får berätta mer efter RUL på torsdag

• enilorac81
    MissMurrig skrev 2012-02-25 13:32:26 följande:
    Har också blogg förresten, men det har inget med bebisar eller mig själv att göra, bara mitt bakande... :

dreamcakemaker.blogspot.com 
    Är det du som bakar allt?? Shit vad du är duktig, jag är imponerad!!
  • enilorac81

Jag är i vecka 20+5 och har hittils gått upp 3,5 kg, det är min första så kilona kommer väl snart. Startvikt 67 kg/168 cm lång. . . utgår från att jag är "Normalbyggd"

• enilorac81
    vermilion skrev 2012-02-27 12:30:11 följande:
    RUL idag och allt såg bra ut, parvel i magen heter nu mer sprattel för jösses vad armarna for omkring. Ett flicksprattel.

Grattis vad kul! Det är en sån milstolpe att göra RUL. Och grattis till en liten prinsessa =)
Svar på tråden Juli bebis 2012