Inlägg från: AnnA1985 |Visa alla inlägg
  • AnnA1985

Juli bebis 2012

Bragdoll skrev 2011-12-05 00:13:25 följande:
    Min första tog inte ens 6 timmar och min andra tog typ 2,5 timme. Men då ska man öppna sig lika mycket som de som det tar 52 timmar för.. När du väl är där så klarar du av det! Det är inte direkt så att man ligger och räknar minuter hela tiden för du är upptagen med annat :)

Nä, kan tänka mig att man har fullt upp med allt annat, det sista man tänker på är väl tiden :p
    Fick reda på förut att brorsans och hans tjejs lilla Amanda va 51cm och vägde 4020gram... ingen aning om det är mycket, litet eller "lagom" :p 
  • AnnA1985

Va?! Ska man behöva kräkas när man föder också?! :S
    Har äntligen fått se bild på min brorsdotter... Jag började lipa för att hon va så otroligt söt. Och nästa vecka får jag mysa med lilla Amanda <3 

• AnnA1985
    michelodeon skrev 2011-12-06 20:24:18 följande:
    Hej tjejer!
    Idag hörde jag bebisens hjärta med mitt angel sound   Har prövat ett par gånger innan men inte hört nåt men idag hittade jag den! Så skönt att veta att den lever

Angel sound? Vad är det? Vad kostar en sån? En sån vill jag ha med tanke på att jag blir nekad VUL :p
    9+0 idag... wonderbar! 
  • AnnA1985

Mitt illamåendet är som för några andra lite difust i bakgrunden, fast när jag skulle ställa mig och bara förut och kände dofter i kylskåpet trodde jag att jag skulle kräkas, haha. Så luktkänslig har jag blivit mer det senaste. Förstoppning klarade jag mig från, även om det va på väg åt det hållet.. ajaj i magen innan det kom igång ordentligt :S Jag tackar naturen för goda smaskiga plommon ;p

Trött är jag som tusan, men har svårt att lägga mig nu när gubben jobbar natt =/ 

• AnnA1985

Jag mår ganska bra, mår illa nu innan jag ätit bara. Brösten spänner inte så mycket, svider dock på bröstvårtorna :p
    Någon som drabbats av ovanligt mycket mardrömmar?

• AnnA1985

Uscha, är verkligen jätte ledsamt att se alla som blödid, jag blir så ledsen själv för eran skull =(
    Angeliic:  Hoppas verkligen att allt står rätt till med pyret, att det bara vart nån ofarlig blödning *kram*

Själv ska jag på inskrivning nu kl 10, tur man har nära till MVC, tar max 2 min att gå dit :p Gubben har jobbat natt, så jag sa åt honom att vara hemma och sova istället, är ju ändå inget speciellt som kommer ske idag.
    Även fast vi går in i vecka 11 idag, så kan jag ändå inte glädjas ordentligt med tanke på att man läst här om missfall runt vecka 11-12 :S Min BM sa förra gången att ajg INTE skulle läsa bloggar eller vara med i forum där det finns andra gravida, just för att slippa oro... meeen, sen är man så jäkla dum och är det ändå :p  

• AnnA1985
    owner skrev 2011-12-13 18:17:24 följande:

jag har inte läst så noga....vad är det om? är det vanligare med missfall i v 11-12?? jag är i V10 nu (9+2)...nu blev jag orolig oxå! även fast jag var på inskrivning igår och hon sa oxå att jag inte skulle läsa så mkt tråkigheter här.... var även på VUL privat idag så jag vet att det är ett litet pyre där nu iaf :)

Nej nej, det är inte vanligare med missfall då, men det kan ju ske. Vet inte om jag läst just i denna tråd att någon fått missfall så sent, men jag vet att jag läst det på FL nånstans. Har en kompis som fick missfall i vecka 12... sjukt att det sker så sent, men jag gissar på att pyret kanske varit dött sen någon vecka tillbaka.

Har du sett hjärtljud så är det antagligen ingen fara =)

Jag försökte få till ett VUL genom att överdriva att mitt illamående gått över helt och hållet. Meeen, jag fick göra ett grav.test istället, som inte va så känsligt mot hcg som vanliga test är. Nervös minut innan BM kom in igen och sa att det finns inga som helst tvivel, klart jag är gravid! Strecken hade kommit fram inom typ 1 sekund, starka och fina var de också *phusta ut lite* Men hade ju som sagt gärna velat göra ett VUL... Men, den 6e februari fick vi tid för RUL, yeeey :D   
  • AnnA1985
    owner skrev 2011-12-13 22:35:44 följande:

MsSunshine...en fråga som inte har med något i tråden att göra :)
    Hur får du till "graviditetsmätaren" så den hamnar på presentationen....har pysslat med det där länge nu men den hamnar inte där...morr 

Tryck på "Justera datum", där ser du att det finns en liten ruta där det står nåt om att visa mätaren på presentationen, sen sparar du bara =)

• AnnA1985

Vart ska man trycka för att känna livmodern?
    Såg att några hade skrivit nåt om ligament... När jag sträcker mig så kan det sträcka till i nedra magen, är det det som är ligament? *iq-badanka* :p 

• AnnA1985
    Malena C skrev 2011-12-17 14:47:22 följande:
    Japp Ms Sunshine, det låter som ligament. Jag har haft det sedan femte veckan. Om jag reser mig för snabbt så hugger det till ordentligt på båda sidan om livmodern långt ner i magen mot benen.
    Ungefär samma känsla som när det hoppar snett i armbågen när man lyfter något vilket jag tror de flesta varit med om någon gång.Jag har däremot ingen aning om hur jag ska trycka för att känna livmodern. Vill också gärna veta.

Okej, ja, jag kände av det väldigt tidigt också. Trodde det va fel på mig först :p
    Vågar ju inte trycka för hårt på magen heller för att känna efter, rädd att trycka ut livmodern, hehe :p 
Svar på tråden Juli bebis 2012