Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Juli bebis 2012

V.30 idag :) hurra! Och nu jobbar jag bara sammanlagt 7 dagar till på två veckor.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Tekla: bra val. Har samma vagn. Och stort bagageutrymme. Inga problem å få in två vagnar om man skulle vilja.

• froggyL

Har redan gått upp 11kg, lika mkt som jag gick upp med första barnet totalt! Så nu känner jag mig tung. Men mkt är nog vatten, för jag har inte blivit nåt vidare tjock förutom magen.

• froggyL

Barnmorskerapport....var där i onsdags och provsvaren hade nu kommit :) hb låg under, ferritinet låg under (dvs järnlagret som kan ligga på 100, undre gränsen på 10) jag låg på 9,4 så det håller sig iaf lågt, men de gör typ inget åt det, sa hon, om det inte är så att det minskar drastiskt... Tur jag bara jobbar 6 arbetsdagar till, för jag orkar då ingenting. Magen låg på 28, blodtryck 115/65. Idag e det sista helgen hemma för oss, sen flyttar vi nästa helg. Kommer inte kunna bära nåt. Sist vi flyttade var jag också gravid, men då gick det bära lite. Nu får jag sammandragningar av minsta lilla. Men det ska bli så skönt å ha flyttat sen.

• froggyL

Min kropp dog för 6 timmar sen. Foglossningen känns rejält. Benen av, ryggen av och jag kan knappt röra mig. Man ska inte flytta i gravid-tillstånd. Nästa helg går flytten, men var tvungen å göra ett vindsröj så vi kan få ner allt nästa helg. Var mkt skit där och mycket löst. Måste fortsätta imorgon. Arma mig. Har nu gett upp för idag....6 timmar efter kroppen. Jag döööör!

• froggyL

Oj minnamarie! Vad bra att det ändå verkar ha gått bra och att han växer! Styrkekramar till er. Blir en lång tid på Neo nu då....

• froggyL

Jag har lyckats hejda mig med grejandet, pga flytten, men sen lär nog vaggan och annat komma fram och fixas i ordning :) speciellt vaggan för att förbereda katten igen. Lägger myggnät över som skydd. Vi har min gamla vagga som jag hade när jag var liten :)

• froggyL

Tror inte på sånt, men det kanske hjälper... Tror att man får om man får...jag fick inga sist och då gick jag 41+6 dagar. Får se hur det blir denna gång.

• froggyL

Aha, då missförstod jag tidigare. Kanske värt att prova. De klippte upp mig sist när det blev bråttom.

Svar på tråden Juli bebis 2012