Juli bebis 2012
Tibell: vi har inte haft dop än. Har det 8 dec, men hade oxå tänkt att ha efter nyår först. Hoppas hon kräks mindre nu då och det går bra med alla allergier att börja med gröt.
Tibell: vi har inte haft dop än. Har det 8 dec, men hade oxå tänkt att ha efter nyår först. Hoppas hon kräks mindre nu då och det går bra med alla allergier att börja med gröt.
JuliaAnnaeva: min gör precis likadant. Sover oroligt med otaliga uppvak per natt. Vaknar och är jättesvår att trösta. Kan helt plötsligt vara vaken 4 timmar på kvällen innan sovdags istället för sina max 2. Min var 16v igår och är mitt i ett utvecklingssprång.
Angående blöjor så kan jag säga att vi hade oxå jätteproblem med det på natten då hon kissar ganska mycket. Vi hade libero men provade att byta till Pampers och det har inte läckt en enda gång efter det. Man kan spänna den lite hårdare oxå tycker jag för de är mycket stretchigare. Luktar lite men så farligt är det inte. Att de inte läcker väger med råge upp det. Vi byter aldrig blöja på natten längre
Momster: jo det låter ju verkligen normalt att bebisar blir blå. INTE!! Fattar tom jag utan att vara utbildad bvc tant. Skönt att ni stod på er och till slut träffade en läkare som gör något åt det.
Sladdis: undra vad psykologen skulle tycka om ni hade ringt och sagt att ni haft sömnproblem på en sån liten. Haha. Den bvc tanten borde ju ha blivit uppringd efteråt och fått lite utbildning av henne.
Ellabella: ang pumpning. Jag har lättast att pumpa ur på morgonen och minst 1 timme efter att hon ätit så det hunnit fylla på lite. Gäller att slappna av och ta några djupa andetag så att utdrivningsreflexen kommer igång.
Lycka till Momster!!! Ni är starka. Förstår inte hur man klarar av att koppla av å sova tex när man har det som ni har. Hoppas verkligen ni får en tidigare tid nu!!
Tur man är kvällstrött säger jag bara. Man går ju å lägger sig på kvällen då när man blir trött. Vi har sååå struliga nätter här nu alltså. Vaknar x antal ggr. Äter många ggr på natten och vaknar så fort man rör sig. Vaknade strax före 5 idag. Försökte få henne att somna om för hon var ju jättetrött men det gick ej. Gav upp vid 6 då hon tröttnade och började gnälla så jag var rädd att stora tjejen som sov i vår säng skulle vakna. Gött när denna fas är över!!!! Om ca 3 veckor:-S
Trolla: stackars tjej. Hade själv växtvärk vad jag minns men inte på långa vägar så illa. Fick linda flera filtar runt benen varv på varv för att det skulle kännas lite bättre. Konstigt att de inte hittar nåt och kan få nån hjälp. Det låter inte t!riktigt normalt att behöva gå på smärtstillande så länge. Hoppas ni får hjälp. Lycka till
Momster: stackars er. Jag lider med er. Hoppas verkligen att de hittar nåt som det går att göra nåt åt. Har ni andningslarm eller hur har ni löst det? Hur går dom vidare nu. De kan ju inte bara släppa det för att det inte var det de trodde. Kommer ni bli inlagda eller vad? Usch jag kan inte föreställa mig hur ni har det. Styrkekramar!!