Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Tekla78 skrev 2011-12-30 19:58:38 följande:

hihi, min Ludvig älskar morötter och oboy, något som slank ner i princip dagligen när han låg i magen :)

Så skönt!!! var på KUB idag, fick låg risk och bekräftelse på att mini lever o mår bra därinne!
    Grattis till bra Kub. Jag ska göra ett den 9:e jan.Obestämd
  • Sladdis

Grattis till alla bra KUB!Solig

Jag fick också se mitt lilla pyre igår men det var nervöst innan. Vid lunchtid fick jag fruktansvärt ont i magen och när kl var 18 kunde jag inte hålla mig längre utan åkte in på akuten. Då kunde jag knappt stå upprätt. Smärtan strålade ut i ryggen. Efter en stunds väntande fick vi träffa gynläkaren som gjorde ett noggrant vul. Det var en aktiv bebis som fanns där och den hade det tydligen hur bra som helst. Läkaren tror att smärtan kom från några tarmar som ligger intill livmodern som knytit till sig lite. Jag fick citodon för att klara natten och idag känner jag mig mest lite öm. Vilken mardröm. Jag var ju säker på att jag höll på att få missfall och att bebisen dött. På måndag är det dags för KUB. Lite nervöst med tanke på att min ålder drar ner sannolikheten.

• Sladdis
    Bees knees skrev 2012-01-04 09:51:44 följande:
    Hoppar av tråden. Kom nyss hem från ul och det visade sig att fostret dött i v 8.

Neeej vad tråkigt. Beklagar!Rynkar på näsan Styrkekramar och hoppas att du blir gravid fort igen.{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis
    JennyL88 skrev 2012-01-04 12:26:36 följande:
    Tror ni myten kan vara sann... Om att om man har mycket halsbränna och surauppstötningar
    under graviditeten så blir de med stor sannolikhet en flicka??!
    En lite rolig myt tycker jag!!
    Vad tror ni om myten eller är de sant?!Tungan ute

Hade massa halsbränna med min son.
  • Sladdis
    rabarberli skrev 2012-01-04 12:33:56 följande:
    Nån som har köpt mammabyxor än? Mina vanliga jeans börjar bli trånga... Är i v 15 nu.
    Är i v. 13 och har haft mammabyxor i ca 4v.
  • Sladdis
    Hallonmusen83 skrev 2012-01-04 13:28:33 följande:

Är vecka 12 , börja blöda i förmiddags nu slutat de bara tvärt , fortf, ont i magen. Skumt ??!!

Så hade jag i v 9, men det var inget och den lever och frodas och nu är jag i v. 13. Du kan ju be om ett vul för att se att den lever så du kan känna dig lugnare. Så gjorde jag.
  • Sladdis

Hahaha. Jättekul att läsa om era drömmar!!!Skrattande

Idag går jag in i v. 14.Solig Hoppas det betyder att jag kan slappna av lite nu.

• Sladdis
    Lenita2012 skrev 2012-01-05 13:59:15 följande:
    Är det fler än jag som mår illa än? Själv spyr jag varje dag och mår piss på kvällarna. Känner mig inte så social precis.   
    Jag mår också fortfarande illa. Är i v. 14. Äter mina lergigan comp så jag spyr inte men jag mår ju lika illa för det. På kvällarna mår jag tjyvtjockt och är sjukt trött. Springer på toa 2-3 ggr varje natt. Störigt!!! Längtar tills allt detta är över. 
  • Sladdis
    Hallonmusen83 skrev 2012-01-05 16:29:45 följande:
    Berättat för alla ännu?
    Släkten fick reda på det på julafton. På måndag berättar jag på jobbet. Det syns så mycket att det inte är lönt att dölja det längre. Är i v. 14. Känns hyfsat tryggt att berätta eftersom jag såg pyret leva i måndags på vul.
  • Sladdis
    TiLo skrev 2012-01-05 18:46:44 följande:
    Surt säger ni... Jaha, då blir det väl en tjej till då.

Hur känner ni inför kön. Vet att det är förbjudet på fl att vilja ha ett visst kön, men jag kan ändå inte låta bli att fundera.
    JAg skulle nog vilja ha en pojke nu. Skulle vara kul att få sy lite nya kläder till den och lite annorlunda kläder. För även om jag syr väldigt unisex till 2 åringen så är det ju sån begränsad tid. 5 åringen duger ingenting till. Det ska bara vara rosa och prinsessigt. Det finns så mycket fina tyger som hon bara vägrar. Det är ju kul med lite variation.
    Å andra sidan är det mer praktiskt med en tjej. Det blir lättare för 2 åringen och bebisen att dela rum längre tills vi får ett rum över när äldsta flyttar. Men det går fortfarande att dela för 2 åringen om det blir en pojke också.

Så egentligen spelar det absolut ingen roll. Men det skulle ändå vara skoj med en kille nu igen.
    Hur tänker ni?
    Tänker också på det här med kön. Det blir ju vad det blir oavsett vad jag tycker (hehe) men man kan ju fundera ändå. Jag har två pojkar som är alldeles underbara och därför tänker jag att med en pojke till vet jag vad jag får, men samtidigt hade det varit kul med en flicka eftersom jag inte har någon. Dock är det så att jag och min mamma har varit hund och katt under hela min uppväxt så jag är lite rädd för att få en dotter och ha en så fruktansvärt dålig relation. Det är min mardröm så om jag fått välja hade jag nog röstat på en son till, men om det blir en flicka ska jag verkligen se till att vår relation inte blir som min och min mammas.
Svar på tråden Juli bebis 2012